חדשות בריאות

מספר נדבקי הקורונה בבני ברק זינק ל- 730

בעקבות ההתפרצות החמורה של נגיף הקורונה בבני ברק, קרא השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, להוציא בדחיפות את החולים ומחויבי הבידוד לבתי מלון מחוץ לעיר, ולבצע את המהלך אפילו בכפייה. מניין החולים בבני ברק הגיע הבוקר ל- 730 – עלייה חדה של כ- 28% ביממה האחרונה

בני ברק, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בני ברק, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מספר חולי הקורונה בבני ברק עלה הבוקר (רביעי) ל- 730 – זינוק של כ- 28% ביממה במספר הנדבקים. בירושלים, המובילה את רשימת היישובים בארץ עם 781 מקרי הידבקות, נרשמו 131 חולים חדשים ביממה האחרונה – גידול של כ- 20%. כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי משרד הבריאות.

על רקע ההתפרצות הקשה של הנגיף בבני ברק, קרא הבוקר השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, להוציא בדחיפות את החולים ומחויבי הבידוד לבתי מלון מחוץ לעיר, שהותאמו לאורח החיים של הציבור החרדי.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב', הדגיש ארדן כי יש לבצע את המהלך אפילו בכפייה: "למשרד הבריאות יש סמכויות מלאות לכפות על חולה ועל מי שחייב בידוד לא לעשות זאת בביתו, אבל צריך להפעיל את הצווים האלה ולייצר פתרונות".

עשרות חולים פונו הלילה מבני ברק למלוניות מחוץ לעיר, בין היתר למלון ניר עציון בכרמל, לאחר שהביעו את הסכמתם לכך. ארדן ציין כי "עדיין יש מאות חולים בעיר, שאני מניח שחלקם לא מוכנים לעבור את התהליך הזה. בעיניי צריך לכפות עליהם, להוציא צווים מיידיים ולהוציא אותם מביתם".

ארדן הבהיר, כי עמדתו זו אמורה לגבי כל מקומות היישוב בארץ: "אם רוצים לשטח את העקומה – המדינה צריכה להחליט, שאין זכות לחולה לבחור איפה הוא עושה את ההחלמה. צוות של פיקוד העורף או משרד הבריאות צריך להגיע לביתו של כל חולה חדש שמאותר, לראות את התנאים בהם הוא נמצא, ובהתאם לכך להחליט על דרך הפעולה – בידוד במלונית או בבית". לדבריו, צפיפות המגורים בבני ברק מחייבת "להוציא כמה שיותר מהר את החולים מחוץ לעיר, כדי שההדבקה ההמונית שם לא תימשך".

"כרגע בבני ברק יש אכיפה מאוד הדוקה, כדי לוודא שהנחיות משרד הבריאות נשמרות", הבהיר השר. "קיבלתי תמונת מצב, שהציבור החרדי כמעט כולו משתף פעולה, מציית להנחיות ומבין את חומרת המצב. ראינו את פסקי ההלכה של הרבנים הליטאיים, שאסרו גם להתפלל במניין בחוץ. לצערי, פה ושם יש אוכלוסיות קטנות מאוד – גם בירושלים וגם בבני ברק – שעושות דין לעצמן, וזה מחייב את המשטרה לפעול".

בתוך כך, ד"ר בועז לב, ראש הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות, הביע חשש מההשלכות של התפשטות הקורונה בבני ברק: "אני חושש מאוד בגלל המספר הגדול של התושבים שם, שזה כמו אש בשדה קוצים, גם בגלל צפיפות האוכלוסין", אמר בריאיון ל- ynet. "אני יודע שאין לזה פתרון מיידי, אבל כמובן שאני גם חושש שזה יכול להתפרץ לכיוונים אחרים". לב הוסיף, כי מוקד התפרצות של הנגיף – כדוגמת מה שמתרחש כעת בבני ברק – עלול להוות איום על יכולתה של מערכת הבריאות לעמוד בנטל: "אני מקווה שנצליח לכופף גם את ההתפרצות הזאת. אין לי ספק שתושבי בני ברק כולם רוצים לראות את זה יורד, אבל זה איום רציני".

בצל התפשטותו של הנגיף בבני ברק, הציע שר הבריאות יעקב ליצמן בישיבת הממשלה שלשום להטיל הסגר מלא על העיר. על פי הדיווח בכאן חדשות, למהלך הסתמן רוב בקרב השרים, אולם ההחלטה נדחתה בעקבות עמדת המל"ל, לפיה אין אפשרות מעשית ליישמו. עם זאת, במשרד הבריאות גובש כבר צו להטלת הסגר על העיר.

בעיריית בני ברק מתחו ביקורת חריפה על עמדתו של ליצמן. "אי אפשר לבנות כלא חדש, כלא בני ברק", אמר ראש העיר אברהם רובינשטיין. "המציאות לא תאפשר זאת. התושבים לא יעמדו בזה, וההמלצה הזו רק תיצור אפקט הפוך".

תגיות:בני ברקנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה