חדשות בארץ

ארדן על האכיפה בריכוזים החרדיים: צריכים לכבד את המאפיינים של כל מגזר

השר ארדן הבהיר שלחיילי צה"ל שנפרשו אתמול ברחובות אין סמכויות אכיפה. "נאלצנו גם לבקש סיוע מצה"ל כדי להגביר את הנוכחות ואת ההרתעה בשטחים הציבוריים במדינת ישראל. חשוב לי לחדד שחיילי צה"ל שהתחלתם לראות ברחובות, לא מבצעים אכיפה והם לא בממשק עם האזרחים, התפקיד שלהם ובעיקר של נוכחות והרתעה", אמר

ארדן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)ארדן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס היום (רביעי) לביקורת נגד התנהלות המשטרה בריכוזים החרדיים, שבהם נרשם שיעור תחלואה גבוה מנגיף הקורונה. בנאום במליאת הכנסת הסביר ארדן את הזינוק במספר החולים בערים החרדיות בכך שהתושבים מאוכלסים בצפיפות גבוהה ובמרכיבים הקהילתיים, אך הדגיש כי בכוונת המשטרה להגביר את האכיפה באזורים אלה. "יש ממגזרים עם מאפיינים ייחודיים", אמר ארדן. "אני לא חושב שהתקופה הזו היא תקופה שאנחנו צריכים לצאת בהאשמות. לכל מגזר במדינה יש את המאפיינים הייחודיים שלו שאנחנו צריכים לכבד אותם ולנסות ולהתאים את הפעילות הממשלתית".

לדבריו, התחלואה הגבוהה בחלק מהישובים הדתיים והחרדיים חייבה את המשטרה לאכיפה מוגברת ביממות האחרונות, ו"זה מה שקורה". לטענתו, האכיפה כיום היא "בהיקף חסר תקדים". הוא הוסיף כי אם תתקבל החלטה על סגר מלא, במשטרה ימהרו ליישמה באופן מיידי. "אם אנחנו מחליטים החלטה כזו צריך כמובן שצה"ל בהיקף נרחב יהיה ערוך לספק פנימה אל תוך הבתים צרכים של מזון צרכים של תרופות וכמובן גם להכין רשימות של אלפי אנשים שהם בעלי מקצועות חיוניים", אמר השר לביטחון הפנים.

חיילים ביפו, היום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)חיילים ביפו, היום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ארדן התייחס לפעילות האכיפה ואמר כי זולת משרד הבריאות, התחום המשמעותי ביותר להתמודדות עם מגפת הקורונה נמצא בידי המשטרה. "האכיפה שבימים האלה אין אפשרות להפריז בחשיבות שלה, היא באמת אכיפה מצילת חיים", אמר. "מי שנמצא היום בחזית יותר מכל אחר זה השוטרות והשוטרים. אף אחד מהם לא עשה החישובים האם יש להם ציוד מגן או האם ההנחיות שניתנו להם נכונות או לא נכונות. הם יצאו לרחובות כדי לאכוף את ההנחיות מצילות החיים של משרד הבריאות ועשו את זה באמת במסירות נפש ובצורה מעוררת כבוד וההערכה".

השר דחה את הביקורת על המשטרה שחילקה עשרות דו"חות בלתי-מוצדקים לאזרחים שלא הציגו אישור לכך שהם עובדים חיוניים, שבוטלו לאחר מכן בהוראת משרד המשפטים שהבהיר כי תקנות החירום מאפשרות יציאה לעבודה אף אם היא איננה מוגדרת כחיונית למשק וללא צורך בהצגת אישורים לשוטרים. "יכולות להיות גם טעויות", אמר ארדן, "כשעשרות אלפי שוטרים ושוטרות נמצאים ברחוב ונדרשים לאכוף תקנות מאוד מורכבות שמתקבלות באישון לילה, וכבר בבוקר או למחרת צריך לתרגם אותם לאכיפה יכולות להיות גם תקלות וטעויות".

בנוסף, השר ארדן הבהיר שלחיילי צה"ל שנפרשו אתמול ברחובות אין סמכויות אכיפה. "נאלצנו גם לבקש סיוע מצה"ל כדי להגביר את הנוכחות ואת ההרתעה בשטחים הציבוריים במדינת ישראל. חשוב לי לחדד שחיילי צה"ל שהתחלתם לראות ברחובות, לא קיבלו סמכויות של שוטר. הם לא מבצעים אכיפה והם לא בממשק עם האזרחים, התפקיד שלהם ובעיקר של נוכחות והרתעה", הדגיש.

תגיות:נגיף הקורונהגלעד ארדןחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה