חדשות בארץ

עיריית ר"ג לנתניהו: נעתור לבג"ץ אם לא תטיל הערב סגר על ב"ב

ראש העיר רמת גן הציב אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו אם לא יודע עד לשעה 22:00 על הטלת סגר מלא על העיר בני ברק, תוגש עתירה דחופה לבג"ץ. סגן ראש העיר בני ברק: "אם טובת התושבים הייתה עומדת לנגד עיניו, הוא היה מצטרף לקריאתנו למשרד הבריאות לתת לעירייה את שמות התושבים שחלו"

שאמה הכהן ורובינשטיין (צילום: פלאש 90)שאמה הכהן ורובינשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הציב היום (רביעי) אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו אם לא יודע עד לשעה 22:00 על הטלת סגר מלא על העיר בני ברק, תוגש עתירה דחופה לבג"ץ. במכתב שנשלח ללשכת נתניהו ואשר מוען גם לשר הביטחון נפתלי בנט, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, ציין עו"ד גיא אופיר כי העירייה טרם קיבלה מענה לפנייתה שלשום למזכירות הממשלה בבקשה להטיל סגר על העיר, ששיעור חולי הקורונה בה הוא מהגבוהים בישראל.

"עד עתה, מכתב בהול זה, נותר כקול קורא במדבר, וזאת למרות שמרחפת סכנת מוות על תושבי רמת גן, ודרישתו של ראש העיר נגעה להצלת נפשות רבות", נכתב בדרישת העירייה, "ויודגש: ביממה וחצי שחלפה ממועד שליחת מכתבו של ראש העיר, הנתונים שפורסמו על ידי משרד הבריאות מלמדים על המשך המגמה המדאיגה של עלייה חריגה בתחלואה ברמת גן, ועלייה חריגה מאוד בתחלואה בבני ברק, אשר הינה העיר עם אחוזי התחלואה הגבוהים ביותר בישראל", כתב עורך דין אופיר.

לדברי העירייה, אם הנמענים לא יבצעו את הבקשה עד לשעה 22:00, תוגש עתירה לבג"ץ מחר בבוקר בבקשה מבית המשפט לחייב את הממשלה להפעיל כל הסמכויות הנתונות להם לפי דין.

סגן ראש עיריית בני ברק, גדליהו בן שמעון, תקף את שאמה הכהן ומסר כי "במקום לדאוג לתושביו, ראש עיריית רמת גן עושה את הדבר היחיד שהוא אוהב לעשות וזה להתנגח בציבור החרדי בטענות פופוליסטיות ולא ישימות". הוא הוסיף: "אם טובת התושבים הייתה עומדת לנגד עיניו, הוא היה מצטרף לקריאתנו למשרד הבריאות לתת לעירייה את שמות התושבים שחלו, על מנת שנוציא אותם לבידוד מחוץ לעיר למלוניות".

ביום ראשון האשים ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, את משרד הבריאות, שהתנהלותו, לדבריו, עשויה להוביל לגידול ברמת התחלואה של תושבי העיר. רובינשטיין, שבעצמו שוהה בבידוד בעקבות מגע עם חולה מאומת, כיוון את הביקורת למנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, שהודיע באחרונה כי תישקל אפשרות להטיל סגר מלא בבני ברק, ברקע הנתונים מסוף השבוע שהציבו את העיר בראש רשימת הערים עם מספר החולים הגבוה בישראל. בני ברק הכפילה בתוך 3 ימים בלבד את מספר הנדבקים לפי 8 מאלו שדווחו בראשיתה.

"עד לרגע זה, איש לא בא עמנו בדברים לגבי פינוי תושבי העיר החולים והנשאים המצריכים בידוד מעבר למסגרת הביתית", טען רובינשטיין במכתב לבר סימן טוב. למרות שבמשרד השקיעו מאמצים בנושא – בדגש על פרסום בכלי התקשורת המגזריים, חלק מהביקורת של ראש העיר בני ברק נוגע לפעילויות הסברתיות, שלא התקיימו, לטענתו, עד כה במגזר החרדי. הוא דרש כי משרד הבריאות יערוך שיחות טלפוניות יזומות, יפרסם באופן יום-יומי בעיתונות ואף יעבור מבית אל בית בציבור החרדי.

תגיות:נגיף הקורונהבני ברקרמת גןבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה