חדשות בריאות

נתניהו: הגבלות תנועה על בני ברק, לחבוש מסכות במרחב הציבורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הטלת הגבלות תנועה אל בני ברק וממנה, בשל התפשטות הנגיף בעיר. הוא קרא לאזרחים לחבוש כיסוי פנים בצאתם למרחב הציבורי, ודרש לחגוג את ליל הסדר בחוג המשפחה הגרעינית בלבד. הוא הכריז על מענק כלכלי למשפחות בסך 500 שקלים לכל ילד, עד הילד הרביעי, ומענק דומה לקשישים

אא

(עודכן: 21:51)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) על הטלת הגבלות תנועה על העיר בני ברק, בשל קצב ההידבקות הגבוה בה. הוא הודיע, כי יש לחבוש מסכות פנים ביציאה למרחב הציבורי, והבהיר כי את ליל הסדר השנה יש לחגוג במסגרת המשפחה הגרעינית בלבד. בנוסף, לאור המשבר הכלכלי ולקראת חג הפסח, הודיע נתניהו על מענקים כלכליים למשפחות עם ילדים ולקשישים בארץ.

"אנחנו עדיין בעיצומו של צונאמי בין-לאומי", פתח נתניהו את דבריו. "זוהי סערה אדירה. שוחחתי שוב לפני ימים אחדים עם ידידי, ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה. שמעתי ממנו על הטרגדיה הנוראה הפוקדת את בני ארצו. אלפים מתו בשבועות האחרונים. שאלתי אותו מה הלקח שלו, והוא השיב לי: ביבי, תעשו את הדברים הקשים מוקדם – מוקדם ולא מאוחר. זה מה שאנחנו עושים מתחילת המשבר".

"כולנו משקיעים מאמץ כביר להתגבר על הנגיף. במבחן הקשה שנכפה עלינו אנחנו נחושים לנצח", הצהיר נתניהו. "עד עכשיו קיבלנו את ההחלטות הנכונות, וקיבלנו אותן תוך כדי תנועה. זה לא אומר שהסכנה מאחורינו, איננו נופלים למלכודת השאננות. אנחנו לא מרפים אפילו לא לרגע מן היעד של שליטה במגפה".

"היום אנחנו עומדים בצומת הכרעה. יש לנו אפשרות להתקדם מעלה, עם אותו קומץ מדינות שנראה שבלמו את הקורונה. אבל אנחנו עלולים חלילה להידרדר מטה עם אותן מדינות, שיש בהן כבר אלפי מתים", המשיך ראש הממשלה. "שמענו אמש את הנשיא טראמפ ואת התחזית, שלפיה בין 100 ל- 250 אלף בני אדם עלולים למות בשבועות הקרובים מקורונה בארצות הברית. זו התחזית המקלה. כדי שנבין, זה שווה ערך ל- 5,000 מתים בישראל. אנחנו עושים הכל כדי לא להגיע לשם".

בהמשך הדברים, פירט נתניהו סדרה של צעדים חדשים להתמודדות עם הנגיף הקטלני: "הנחיתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לעיר בני ברק. אנחנו מהדקים את הגבלות התנועה אל בני ברק וממנה, וגם לאזורים אחרים – למשל שכונות מסוימות בדרום תל אביב – כל זאת כדי למנוע הידבקות. אני רוצה להדגיש מיד ביחס לבני ברק ולכל מקום שנהדק את הגבלות התנועה אליו: נדאג לכל אחד למחסורו".

נתניהו ציין לטובה את המהפך החיובי שחל בציבור החרדי בהתייחסותו לנגיף: "הוא מפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה. הוא נשמע להוראות ומתנהג באחריות, בגיבוי מלא של הרבנים. אבל לצערנו במקומות מסוימים המחלה כבר התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים. על כן, בהתייעצות משותפת, החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות מהעיר. במקביל אנחנו מפנים את החולים והמבודדים מהבתים למלונות ולמלוניות, שמתאימות לאופי החיים המיוחד של הציבור החרדי. אנחנו עושים זאת, כדי שלא ידביקו את בני המשפחה האחרים".

ראש הממשלה הדגיש, כי בתוך בני ברק התנועה תתאפשר בהתאם להוראות בכל מקום בארץ, הכוללות היתר יציאה מהבתים לצורכי רכישת מזון ותרופות, ואפשרות לצאת להתאווררות עד למרחק של 100 מטרים. הוא הוסיף, כי מעתה האזרחים מתבקשים לחבוש מסכות בצאתם למרחב הציבורי: "אם אין ברשותכם מסיכה – השתמשו בצעיף או בכל כיסוי פנים אחר, שיצמצם את הפצת הנגיף לאחרים". הוא חזר על ההחלטה שקיבל מוקדם יותר היום, לפיה כל הישראלים השבים לארץ ייכנסו החל ממחר לבידוד במלוניות: "אנחנו מאפשרים לכל ישראלי לחזור הביתה, אבל בו בזמן עושים מה דרוש כדי לשמור על חיי אזרחי ישראל, ומשקיעים בזה משאבים רבים".

"אנחנו עושים הכל, אזרחי ישראל, כדי להקל עליכם כלכלית, בייחוד לפני חג הפסח", המשיך נתניהו. "החלטתי, יחד עם שר האוצר, לתת מענק מיוחד לחג הפסח – כל משפחה עם ילדים תקבל 500 שקלים לכל ילד, עד הילד הרביעי. כל קשיש יקבל תוספת של 500 שקלים לקצבה החודשית. המענקים ייכנסו ישירות לחשבון הבנק".

לקראת סיום דבריו אמר ראש הממשלה, כי חג הפסח השנה יהיה שונה מהרגיל: "אתם נדרשים לקיים את ליל הסדר ואת חג הפסח רק עם המשפחה הגרעינית שנמצאת איתכם עכשיו. כלומר, רק עם אלה שכבר נמצאים איתכם בבית. סדר קטן הוא סדר בטוח. השנה יותר מתמיד, נאמץ את חגיגת הפסח של אבותינו הקדומים במצרים – פסח בבתים. כל אב ואם יעשו את הפסח עם הילדים, שמתגוררים בתוך אותו בית. כמו ביציאת מצרים, המטרה שלנו ברורה: 'ולא יתן המשחית לבוא אל בתיכם לנגוף'. מה שאמרתי נכון גם לגבי המימונה ולגבי החגים של העדות הלא-יהודיות. הכל ייעשה בחוג המשפחה המצומצמת".

"אזרחי ישראל, נעמוד בעזרת השם ובעזרתכם גם באתגר הנוכחי. קרני האור שלנו יתגברו גם על הקורונה. אנחנו מתחילים לראות סימנים לכך, אבל מוקדם להגיד זאת בוודאות. בשום פנים ואופן איננו יכולים לברך על המוגמר. לכן אני מבקש ומפציר בכם: אם כולנו ננהג לפי הכללים שביקשנו מכם לנהוג, יש סיכוי שהפסח הזה יהיה נקודת מפנה. בזמן הזה נלכד כוחות, נאחד שורות, נתלכד לממשלת חירום לאומית ונוכיח שוב שעם ישראל חי", חתם נתניהו את נאומו.

בדומה לנתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ציין כי ישראל נמצאת בצומת קריטית: "אנחנו נכנסים לתקופת האביב, עלולים להרגיש שיש איזו שהיא הקלה ולהיכנס חלילה לשאננות. המלחמה בנגיף היא מלחמה קשה, ואין בה רגע אחד שאנחנו יכולים להרפות. אל תהיו שאננים". בנוגע להנחיה לחבוש מסכות ביציאה מהבתים, הסביר בר סימן טוב כי היא נובעת מהבהרת ארגון הבריאות העולמי, לפיה המחלה אינה עוברת דרך האוויר אלא רק דרך רסיסי רוק: "יש דרך בטוחה יחסית להגן על עצמנו ועל אחרים, באמצעות מסכות שמכסות את האף ואת הפה. אתם לא צריכים ללכת ולקנות, אתם יכולים לאלתר מסכות, תשמרו את המסכות לצוותים הרפואיים. יש סרטון הדרכה, שנפיץ אותו".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה