חדשות בריאות

מרכיבים עדשות מגע? כדאי שתעברו למשקפיים

מומחים ממליצים: להימנע מהרכבת עדשות, שמגבירות את הסיכון להידבק בקורונה

  • ז' ניסן התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם הרכבת עדשות מגע תורמת להידבקות בקורונה? מומחים באקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים (AAO) ממליצים כעת למרכיבי העדשות לעבור להרכבת משקפיים בתקופה הקרובה, והסיבה – פשוטה יותר ממה שנדמה: כאשר מרכיבים עדשות, נוגעים בעיניים לעיתים קרובות יותר, והנגיעה התכופה בעיניים ובפנים בכלל מגבירה, כידוע, את הסיכוי להידבקות בקורונה.

דרך ההדבקה העיקרית של הווירוס היא אמנם באמצעות מערכת הנשימה, כאשר טיפות הנגועות בווירוס נכנסות למערכת הנשימה, אך הטיפות הללו יכולות לעבור גם דרך העיניים. בנוסף, היום כבר יודעים שגם משטחים מזוהמים עלולים לדבק – כך שאם נוגעים במשטח נגוע בקורונה, ולאחר מכן בעין, יש סיכוי גבוה להדבקה בנגיף. שימוש במשקפיים במקום בעדשות יכול להקטין את הסיכויים להדבקה.

אם אתם מרכיבים עדשות ואינכם יכולים להחליף אותם במשקפיים מסיבה זו או אחרת, שמרו על ההיגיינה בקפדנות. מומלץ לגעת רק בקצה העדשה כאשר מרכיבים אותה, וכמובן להרחיק אותה ממשטחים שעלולים להיות נגועים בקורונה. את נרתיק העדשות יש לשמור סגור בצורה הרמטית, וגם לנקות ואפילו להחליף אותו בתדירות גבוהה יותר מהרגיל. כמובן, יש לשטוף ידיים היטב לפני ואחרי הרכבה או הוצאה של העדשות. חשוב גם להימנע מנגיעה או שפשוף בעיניים.

תגיות:עדשותמשקפיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה