חדשות בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות וראש המוסד ייכנסו לבידוד

בעקבות אבחונו של שר הבריאות יעקב ליצמן כחולה בקורונה, מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, וראש המוסד יוסי כהן ייכנסו לבידוד. על פי ההערכות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ להיכנס אף הוא לבידוד, לאחר ששהה בקרבתו של ליצמן

ליצמן ובר סימן טוב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ליצמן ובר סימן טוב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:33)

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, וראש המוסד יוסי כהן ייכנסו לבידוד, זאת לאחר ששהו בקרבתו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שאובחן כחולה בקורונה.

ממשרד הבריאות נמסר, כי המנכ"ל ימשיך לנהל את ענייני המשרד ממתקן בידוד בבית החולים שיבא בתל השומר: "בר סימן טוב ישהה בבידוד במתקן ייעודי, הכולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים".

בר סימן טוב הבהיר: "התכוננו לאפשרות כזאת, ונערכנו בהתאם. אני אמשיך לנהל את האירוע, יחד עם חבריי להנהלה, באמצעים דיגיטליים. רצף השליטה על האירוע יימשך. הצורך להיכנס לבידוד יכול לקרות לכולנו, וחובה עלינו להישמע להוראות. מכאן אני ממשיך לקרוא לאזרחי ישראל לשמור על הנחיות משרד הבריאות".

בכירה נוספת במשרד הבריאות שתיכנס לבידוד היא פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור. "האמצעי היעיל ביותר לבלימת והאטת המגיפה הוא בידוד האנשים, שעלולים להיות בסיכון להמשך הפצת המחלה", מסרה. "אני קוראת לציבור להמשיך ולהקפיד על ביצוע הוראות משרד הבריאות במלואן". היא ציינה, כי "שרשרת העבודה במערכת הבריאות נמשכת, וכולנו נמשיך לעבוד ולנהל את האירוע גם דרך אמצעי תקשורת מרחוק, שלשמחתנו זמינים בימים אלה".

לשכתו של ליצמן הודיעה הלילה, כי השר ורעייתו נדבקו בקורונה. בהודעה לתקשורת נמסר, כי השניים "מרגישים טוב, מטופלים כראוי וישהו בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות". בעקבות הידבקותו של ליצמן בנגיף, צוות הלשכה –  הכולל את עוזריו ועובדי המזכירות – נכנס לבידוד.  

על פי ההערכות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ אף הוא להיכנס לבידוד, לאחר ששהה בקרבתו של ליצמן. כזכור, נתניהו יצא אמש מבידוד, לאחר שבתחילת השבוע התברר כי רבקה פאלוך, היועצת שלו לענייני חרדים ולכנסת, נדבקה בנגיף. ליצמן בן ה- 71 נפגש בתקופה האחרונה עם גורמים פוליטיים ומקצועיים רבים בהנהגת המדינה, ביניהם ראש המל"ל מאיר בן שבת, בכירים נוספים במשרד הבריאות, שרים ומנכ"לים.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אישר הבוקר כי מצבו של ליצמן טוב. "הפעם האחרונה שהייתי איתו במגע היה ב- 12 במרץ, ולכן אני לא חייב בבידוד", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "עם זאת, אנחנו מבררים מי כן בא איתו במגע".

גרוטו הוסיף, כי קצב העלייה בתחלואת הקורונה בארץ הינו איטי, אולם "צריך להיות עם האצבע על הדופק. לפי המודלים שלנו, מלבד בני ברק הצלחנו לעצור את העלייה המעריכית". בהתייחסו להנחיה החדשה ללבוש מסיכות במרחב הציבורי, הוא הבהיר כי המשטרה תאכוף אותה: "המסיכות יעילות בכך, שלפחות אדם שכבר נדבק לא יעביר את ההדבקה הלאה".

תגיות:יעקב ליצמןנגיף הקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה