חדשות בארץ

המשא ומתן להקמת ממשלה: על סף סגירה?

מקורבו של יו"ר כחול לבן, חילי טרופר, הביע אופטימיות בכל הנוגע למשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד וטען כי הושגה התקדמות: "אני מרגיש שזה קרוב לסגירה, אני מקווה שאני לא טועה"

חבר הכנסת חילי טרופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חבר הכנסת חילי טרופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת חילי טרופר (כחול לבן) העריך הבוקר (חמישי) כי המשא ומתן הקואליציוני נמצא על סף סגירה. "אכן הייתה התקדמות", אמר בריאיון לגלי צה"ל, "יש עוד כמה דברים שמקווים לסגור ממש בקרוב".

"לא הרגשנו בשום רגע שזה ממש על סף פיצוץ", טען טרופר, "אבל היו רגעים פחות טובים ויותר טובים – ככה זה במשא ומתן. אני מרגיש שזה קרוב לסגירה, אני מקווה שאני לא טועה".

טרופר ציין, כי אינו מעורב כל הזמן בהתרחשויות של המשא ומתן. "גם במה שאני מעורב – עדיף שייסגר בחדר". עם זאת, הוא מסר מספר פרטים: "אנחנו לא משיגים את כל מה שאנחנו רוצים, אבל משיגים הרבה – אם זה הווטו על כל חקיקה משפטית, אם זה שר המשפטים. יש לנו גם את שר התקשורת".

אחד הקשיים המרכזיים במשא ומתן נוגע לאיוש משרד המשפטים. בעוד בכחול לבן דורשים למנות לתפקיד את יו"ר הסיעה, אבי ניסנקורן, בליכוד מסרבים. טרופר, ששמו הועלה כמועמד אפשרי למשרה, אמר כי "העניין לא סגור. ברור ששר המשפטים אצלנו – זה היה עניין עקרוני, שלא הסכמנו להתפשר עליו. מי זה יהיה מתוכנו? בעיניי קצת פחות דרמטי".

בנוגע לתיק הבריאות, אמר טרופר כי לצערו הוא יישאר ככל הנראה בידיו של השר הנוכחי יעקב ליצמן: "הם מתעקשים עליו – גם אנחנו מתעקשים. עד שזה לא נגמר זה לא נגמר. אני מקווה שנשיג עוד כמה דברים שחשובים לנו, ובעיקר לאזרחים".

נקודת מחלוקת נוספת היא דרישתו של ראש הממשלה בנימין להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון. בכחול לבן טוענים, כי בחצי השנה הראשונה הממשלה צריכה להתמקד במשבר הקורונה, ורק בהמשך להסכים על קווי יסוד מדיניים. "העיקרון של ממשלת החירום הוא שמהלכים יקודמו בהסכמה בינינו", אמר טרופר. "לכן החלטות צריכות להתקבל במשותף".

"גנץ הביע עמדה עקרונית בעד מתווה טראמפ", המשיך טרופר. "המתווה הוא מתווה כולל, לא מוציאים ממנו פיסות קטנות על פי מה שנוח. לכן, אם הולכים על כלל מתווה טראמפ, על כל המשמעויות של הדבר הזה – נוכל להסכים על זה. לקחת חתיכות קטנות כשנוח – פחות".

על החלטתו של גנץ להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, אמר מקורבו: "בני לקח החלטה לא פשוטה. זו החלטה ערכית, שבעת הזאת של מצב חירום נכנסים מתחת לאלונקה. היו כאלה שהציעו לנו לתת לנתניהו להתרסק לבד עם הקורונה, כדי שזה לא יידבק בנו. לשמחתי, זה לא בלקסיקון שלנו בכלל. כשיש מצב משברי, נכנסים מתחת לאלונקה".

תגיות:כחול לבןחילי טרופרבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה