חדשות בריאות

נתניהו נכנס שוב לבידוד – עד יום רביעי

בעקבות אבחונו של שר הבריאות יעקב ליצמן כחולה בקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לבידוד ממנו יצא רק אמש. ראש המוסד יוסי כהן, ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, נכנסים אף הם לבידוד

נתניהו וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכנס היום (רביעי) לבידוד, לאחר ששהה בקרבתו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שאובחן כחולה בקורונה.

כזכור, נתניהו יצא רק אמש מבידוד, לאחר שבתחילת השבוע התברר כי רבקה פאלוך, היועצת שלו לענייני חרדים ולכנסת, נדבקה בנגיף. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי הוא ישהה בבידוד עד יום רביעי הבא, ערב חג הפסח, וזאת "בהמשך להמלצת רופאו האישי, ד"ר ברקוביץ, ולפי הנחיית משרד הבריאות".

מוקדם יותר הבוקר דווח, כי בעקבות אבחונו של ליצמן כחולה, ייכנסו לבידוד מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, וראש שירותי בריאות הציבור במשרד, פרופ' סיגל סדצקי. בר סימן טוב ימשיך לנהל את ענייני המשרד ממתקן בידוד בבית החולים שיבא בתל השומר. "התכוננו לאפשרות כזאת, ונערכנו בהתאם", מסר. "אני אמשיך לנהל את האירוע, יחד עם חבריי להנהלה, באמצעים דיגיטליים. רצף השליטה על האירוע יימשך. הצורך להיכנס לבידוד יכול לקרות לכולנו, וחובה עלינו להישמע להוראות. מכאן אני ממשיך לקרוא לאזרחי ישראל לשמור על הנחיות משרד הבריאות".

פרופ' סדצקי מסרה, כי "האמצעי היעיל ביותר לבלימת והאטת המגיפה הוא בידוד האנשים, שעלולים להיות בסיכון להמשך הפצת המחלה. אני קוראת לציבור להמשיך ולהקפיד על ביצוע הוראות משרד הבריאות במלואן". היא ציינה, כי "שרשרת העבודה במערכת הבריאות נמשכת, וכולנו נמשיך לעבוד ולנהל את האירוע גם דרך אמצעי תקשורת מרחוק, שלשמחתנו זמינים בימים אלה".

לשכתו של ליצמן הודיעה הלילה, כי השר ורעייתו נדבקו בקורונה. בהודעה לתקשורת נמסר, כי השניים "מרגישים טוב, מטופלים כראוי וישהו בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות". עוד נמסר, כי ליצמן "ממשיך לנהל את האירוע מביתו באופן מלא". בעקבות הידבקותו של ליצמן בנגיף, צוות הלשכה –  הכולל את עוזריו ועובדי המזכירות – נאלץ הוא אף הוא לבידוד.

בכיר נוסף שנכנס לבידוד הוא ראש המוסד יוסי כהן, שנועד לפני כשבוע וחצי עם ליצמן. על רקע משבר הקורונה, שר הבריאות בן ה- 71 נפגש בתקופה האחרונה עם גורמים פוליטיים ומקצועיים רבים בהנהגת המדינה, ביניהם ראש המל"ל מאיר בן שבת, בכירים במערכת הבריאות, שרים ומנכ"לים. ביום חמישי שעבר הוא הגיע לכנסת, וכעת נבדק מי מבין חברי הכנסת בא עמו במגע.

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, הודיע הבוקר כי ייכנס לבידוד. "ב- 31 למרץ נפגשתי עם השר ליצמן. אומנם שמרנו על מרחק של 2 מטר, ולא היה מגע בינינו, גם לא נגיעת מרפק. למרות זאת, החלטתי על בידודי מרצון", מסר. "כיוון שב- 30 לחודש ביצעתי בדיקת קורונה שהייתה תקינה, אשאר בבידוד עד לאחר הבדיקה השנייה המתוכננת ליום שני הקרוב".

תגיות:יעקב ליצמןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה