חדשות בריאות

מנכ"ל מכבי מעריך: כ- 38% אלף מתושבי בני ברק נדבקו בקורונה

בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת, התריע מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, פרופ' רן סער, על חומרת מצב תחלואת הקורונה בבני ברק, והעריך כי כ- 75 אלף מתושביה נדבקו בנגיף: "בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך". במערכת הבריאות נערכים לתרחיש, בו שני שליש ממיטות האשפוז בארץ יוקצו לטיפול בחולי קורונה

בני ברק, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בני ברק, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, פרופ' רן סער, התריע היום (חמישי) על חומרת מצב תחלואת הקורונה בעיר בני ברק, והעריך כי למעלה משליש מתושביה נדבקו בנגיף.

סער, שהשתתף בדיון שנערך בוועדת הקורונה של הכנסת באמצעות שיחת וידיאו, אמר: "מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק, ולפי אינדיקציות שונות כ- 38% מתושבי בני ברק חולים, שזה 75 אלף איש. אני קורא מפה לכל הגורמים האחראים להציב שם משטרה לקראת ערב הפסח, אחרת המצב ילך ויורע. בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד-תל"ם) אמר בתגובה, כי הערכתו של סער "מעוררת דאגה ומחייבת פעולה מיידית". לדבריו, "לפי עדות קופות החולים, הציבור החרדי נרתע מלעבור בדיקות לפני פסח, וההחלטות לגביו בדרג הממשלתי לוקות בחסר ומושפעות משיקולים פוליטיים. ראש הממשלה חייב להתנער מכל שיקול זר ולפעול מיידית, באופן מסיבי וממוקד, לטיפול בבני ברק".

במהלך הדיון הביעו מנהלי בתי חולים דאגה מפני פגיעה ברמת הטיפול שיינתן למאושפזים, בשל העומס העלול להיווצר עם הגידול בתחלואת הקורונה. ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, ד"ר ארז און, אמר כי בתי החולים הונחו להיערך להקצאת שליש ממיטות האשפוז לטובת חולי הקורונה המונשמים – כ- 5000 מיטות ברחבי הארץ.

און הוסיף, כי במערכת הבריאות מתכוננים לכך שרוב המיטות בבתי החולים ייתפסו על ידי חולי קורונה, ולכן נערכים לטיפול מהבית בחולים קלים, לדחיית טיפול בחלק מהם, ולפינוים של אחרים לבתי מלון ולמקומות נוספים שיוכנו מראש: "אנחנו נערכים על פי נקודת ייחוס מקסימלית, ולכן אנחנו מכינים את עצמנו לאפשרות ששליש מבית החולים ימשיך לעסוק ברפואה רגילה, שליש לטובת חולים לא מונשמים בקורונה, ושליש כן מונשמים עם קורונה. התאמנו את המשמרות כך שיספיקו מבחינת כוח אדם, וגם כך שיצמצמו את הסיכון לחשיפה לקורונה עבור חלק מהמשמרות. בנוסף, אנחנו מגייסים סטודנטים לסיעוד ורפואה, על מנת שיעבו את כוח האדם".

מספרם של חולי הקורונה המאומתים בבני ברק עלה הבוקר ל- 900 – זינוק של כ- 24.5% ביממה. על פי נתוני משרד הבריאות, העיר נמצאת במקום השני ברשימת תחלואת הקורונה בישראל. במקום הראשון נמצאת ירושלים, עם 916 חולים – עלייה של 13.5% במשך 24 שעות. את המקום השלישי תופסת תל אביב, בה עלה מספר החולים בכ- 8% והגיע ל- 324.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש על הטלת הגבלות תנועה אל בני ברק וממנה. "הנחיתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לעיר", אמר בהצהרה לתקשורת. "אני רוצה להדגיש מיד ביחס לבני ברק ולכל מקום שנהדק את הגבלות התנועה אליו: נדאג לכל אחד למחסורו".

נתניהו ציין, כי בתוך בני ברק תתאפשר התנועה בהתאם להוראות בכל מקום בארץ, הכוללות היתר יציאה מהבתים לצורכי רכישת מזון ותרופות, ואפשרות לצאת להתאווררות עד למרחק של 100 מטרים. הוא ציין לטובה את המהפך החיובי שחל בציבור החרדי בהתייחסותו לנגיף: "הוא מפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה. הוא נשמע להוראות ומתנהג באחריות, בגיבוי מלא של הרבנים. אבל לצערנו במקומות מסוימים המחלה כבר התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים. על כן, בהתייעצות משותפת, החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות מהעיר. במקביל אנחנו מפנים את החולים והמבודדים מהבתים למלונות ולמלוניות, שמתאימות לאופי החיים המיוחד של הציבור החרדי. אנחנו עושים זאת, כדי שלא ידביקו את בני המשפחה האחרים".

תגיות:בני ברקמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה