חדשות בעולם

מספר המתים מקורונה בספרד חצה את ה-10 אלף; בן חודש מת בארה"ב

ברחבי העולם, נכון להיום, אובחנו למעלה מ-936 אלף בני אדם בנגיף הקורונה, ויותר מ-47 אלף מתו וכ-194 אלף החלימו. מתוך כ-694 אלף נשאים פעילים (להוציא מתים ומחלימים), מצבם של כ-35 אלף מוגדר קשה או אנוש. הלילה הודה טראמפ כי מלאי ציוד המגן לשעת חירום של הממשל הפדרלי עומד לאזול לאור הביקוש החריג שנוצר להם בשל התפשטות המגפה

טיפול בחולה קורונה בסין (צילום: שאטרסטוק)טיפול בחולה קורונה בסין (צילום: שאטרסטוק)
אא

מספר המתים מנגיף הקורונה בספרד ביממה האחרונה (חמישי) עלה ל-950, ובכך נחצה מספר המתים הכולל במדינה את רף עשרת אלפים בני אדם. לפי משרד הבריאות הספרדי, עד כה אובחנו 110,238 נשאים של נגיף הקורונה – כ-8,000 מהם רק ב-24 השעות האחרונות.

אתמול הודיעו הרשויות בספרד לראשונה מאז התפרצות הנגיף במדינה על האטה בשיעור החולים החדשים, שעומד על 12%. עם זאת, באותו היום רשמה המדינה, הנחשבת למוקד ההתפרצות הגדול בעולם אחרי איטליה, שיא מתים ביום אחד של 864 בני אדם שמתו מהמחלה. לפי הודעת הממשלה במדריד, הצטברו ראיות לכך שבימים האחרונים נרשמה האטה בהתפשטות הנגיף בספרד וכי המדינה נכנסת בשלב זה ל"תקופת התייצבות". בהודעתן, ביססו הרשויות את דבריהם מנתוני המקרים החדשים שאובחנו בין 15 ל-25 במרץ בהם קצב ההתפשטות נאמד ב-20% מדי יום, אולם, מאז דווחה ירידה ל-12%.

ברחבי העולם, נכון להיום, אובחנו למעלה מ-936 אלף בני אדם בנגיף הקורונה, ויותר מ-47 אלף מתו וכ-194 אלף החלימו. מתוך כ-694 אלף נשאים פעילים (להוציא מתים ומחלימים), מצבם של כ-35 אלף מוגדר קשה או אנוש. בנוסף, כ-3 מיליארד בני אדם בעולם חיים תחת מגבלות תנועה מלאות או חלקיות שהטילו ממשלותיהם על מנת לבלום את קצב התפשטות הנגיף בשטחן.

חולה קורונה מבודד בביתו (צילום: שאטרסטוק)חולה קורונה מבודד בביתו (צילום: שאטרסטוק)

בארצות הברית זינק מספר המתים ביממה האחרונה ל-1,049 בני אדם – שיא יומי בהשוואה לכל מדינה אחרת, והערכות ה"אופטימיות" בממשל בוושינגטון הן ש-200 אלף ימותו עד לשוך המגפה. בסוכנות הידיעות "בלומברג" אף דווח כי הפנטגון צפוי לרכוש "עשרות אלפים" של שקי גופות, בנוסף על המלאי הקיים במחסני המשרד, כדי להתמודד עם תרחיש של מניין קורבנות גבוה.

מושל מדינת קונטיקט הודיע הבוקר בטוויטר כי פעוט בן 6 שבועות נפטר בשבוע שעבר מסיבוכים הקשורים לנגיף הקורונה. "בעצב ובלב שבור אני יכול לאשר על המוות הראשון של ילד בקונטיקט הקשור ל-Covid-19. תינוק בן שישה שבועות שזה עתה נולד, מאזור הארטפורד, הובא ללא הכרה לבית חולים בשבוע שעבר, ולא ניתן היה להצילו", אמר המושל, נד למונט. "אתמול הבדיקות הראו כי נשא את נגיף הקורונה", אמר.

הלילה הודה נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, את הדיווח בוושינגטון פוסט לפיו מלאי ציוד המגן לשעת חירום של הממשל הפדרלי עומד לאזול לאור הביקוש החריג שנוצר להם בשל התפשטות מגפת הקורונה. בדיווח בעיתון נאמר כי יש מחסור חמור במסכות מגן, כפפות, ציוד רפואי ועוד. טראמפ אמר על כך בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן בוושינגטון כי "(יש מחסור) בגלל שאנחנו שולחים אותו (את הציוד) ישירות לבתי החולים. אנחנו לא רוצים להביא אותו לתוך המלאי, בגלל שאז אנחנו נצטרך בעצמנו לקחת אותו ולהעביר אותו משם למדינות השונות ולבתי החולים".

תגיות:נגיף הקורונהארצות הבריתספרד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה