חדשות בריאות

בני ברק: הממשלה דנה בהכרזה על העיר כ"אזור מוגבל"

אמש הבהיר דרעי כי ההגבלות שהטיל ראש הממשלה על בני ברק אינן שונות מאלו של כל תושבי הארץ, אך בממשלה שוקלים אפשרות להחמיר את מגבלות התנועה גם בתוככי העיר

שוטרים מפזרים אברכים בישיבת פוניבז' בבני ברק, היום (צילום: פלאש 90)שוטרים מפזרים אברכים בישיבת פוניבז' בבני ברק, היום (צילום: פלאש 90)
אא

הממשלה מתכנסת בשעה זו (חמישי) לדיון טלפוני באשר לאפשרות להכריז על בני ברק כ"אזור מוגבל", שתחמיר את מגבלות התנועה בתוך העיר. זאת, ברקע הערכה כי למעלה משליש מתושבי העיר החרדית חולים בנגיף הקורונה. אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על צמצום הכניסות והיציאות לבני ברק למינימום, והבטיח כי המדינה תדאג לצרכי התושבים.

אולם, על אף מגבלות התנועה על התושבים, התחבורה הציבורית בעיר ממשיכה את פעילותה כרגיל. זאת ועוד, תושבים יכולים לעקוף את הסגר על היציאות והכניסות באמצעות נסיעה בקווים בינעירוניים. בשבוע שעבר החליטה הממשלה לצמצם את התחבורה הציבורית ל-25% בלבד מהיקפה - החלטה שחלה גם על העיר - ואולם מעבר לכך לא חל כל שינוי בתוואי קווי האוטובוס.

לפי דיווח בחדשות 12, במהלך ההתייעצות הטלפונית צפויים השרים לאשר את הסמכתו של משרד הבריאות להורות למשטרה על הטלת מגבלות על יציאה וכניסה בעוד  אזורים מסוימים בארץ, למעט אלה שהוגדרו עובדים חיוניים. שר הפנים אריה דרעי הבהיר אמש בעקבות הודעת ראש הממשלה, כי ההגבלות המדוברות על בני ברק אינן שונות מאלו של כל תושבי הארץ. לפי הודעת דרעי, בתוך העיר מותר לצאת לקניות ולהתאוורר כפי הנוהל – 100 מטרים ממקום המגורים או לצורך הצטיידות במזון, וההגבלות שהוטלו הערב נוגעות לכניסות והיציאות של העיר בלבד. "כל מה שמותר לשאר האזרחיים, מותר גם לתושבי העיר בני ברק", הוסיף שר הפנים.

בני ברק, אתמול (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)בני ברק, אתמול (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

בפלג הירושלמי הקיצוני הכריזו בתגובה להידוק הסגר על העיר בהפגנה נגד "גזירת השמד" של סגירת בתי הכנסת והישיבות. עם זאת, בארגון הגג של הפלג, "בני תורה", מיהרו להתנער מהפגנה זו. "מטורפים אלו שמפגינים היום, אינם קשורים לציבור האיכותי של בני התורה כלל וכלל", נכתב בהודעה. תת-ניצב מוריס חן אמר כי במשטרה יאפשרו את קיום ההפגנה. "נאפשר לכל אזרח במדינת ישראל את הזכות להפגין, כול עוד זה ייעשה על פי תנאי משרד הבריאות".

מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער, העריך בצהריים כי 38% מתושבי בני ברק – שיעור שווה ערך לכ-75 אלף איש – חולים בנגיף הקורונה. סער ביסס את דבריו על בדיקות מדגמיות ואינדיקציות של הקופה, שאותן הציג לוועדה לטיפול בקורונה בראשות ח"כ עופר שלח. מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק.

סער הוסיף כי הוא "קורא לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח. אחרת המצב שם ילך ויורע. בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת אחר, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך".

תגיות:בני ברקנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה