חדשות בארץ

התגובות להסתה נגד החרדים בחדשות 12: "פוסט-יהודים בשמאל ובתקשורת"

בעקבות דבריה אמש כי כלל הציבור החרדי אינו מקבל על עצמו את צווי המדינה, שורת פוליטיקאים ואנשי תקשורת גינו את דבריה: "התופעה של עיתונאים בורים ומתוסכלים שפורקים את מרתם על החרדים, היא בזויה ושפלה"

  • י' ניסן התש"פ
רינה מצליחרינה מצליח
אא

סגן שר החינוך, מאיר פרוש, קרא הערב (מוצ"ש) לערוץ 12 לפטר את העיתונאית רינה מצליח, זאת, בעקבות דבריה אמש שהאשימו את כלל המגזר החרדי בהפרת הנחיות משרד הבריאות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה. פרוש כתב בטוויטר כי "לא הגיוני שבזמן שעם ישראל מתאחד במאבק נגד המגפה מסכנת החיים, יושבת באולפני ערוץ 12 אישה שכל כולה הפצת שנאה והסתה והשחרת פניו של ציבור שלם". הוא קרא להנהלת הערוץ "להדיח לאלתר את הגב' מצליח על דבריה החמורים נגד הציבור החרדי" והוסיף כי "לא ניתן למסיתים לפלג בינינו".

דבריה של מצליח באו בעקבות נתונים שפרסם בסוף השבוע משרד הבריאות, מהם עלה כי רמת התחלואה מקורונה בקרב הריכוזים החרדיים הן מהגבוהות בישראל. עם זאת, דבריה, שכוונו נגד כלל המגזר גררו גל ביקורת חריף נגדה מכל רחבי הקשת הפוליטית והתקשורתית. "השנאה לחרדים בעת הזו, הינה המשך לאווירת השנאה כלפיהם בשנה האחרונה מבית מדרשם של הפוסט-יהודים בשמאל ובתקשורת", הגיב ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי. בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, כתב: "מותר לי להגיד איזה מקומות ואיזה תקופות מזכירים לי המונולוגים נוטפי הארס נגד החרדים של אמנון אברמוביץ׳ ורינה מצליח? או שרק ליאיר גולן מותר?"

אכיפת הסגר בבני ברק, אתמול (צילום: גילי יערי, פלאש 90)אכיפת הסגר בבני ברק, אתמול (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) טען כי "מה שקורה לאחרונה בתקשורת המסיתה נגד יהודי בני ברק" הוא "התפרצות של רוע האנטישמיות ודעות חשוכות מימי האפילה". גם מנהל מערך ההסברה בבני ברק, רונן מנליס, הבהיר בריאיון שהעניק לחדשות 13 כי "הרוב המוחלט" של המגזר החרדי מקפיד על הנחיות משרד הבריאות. הוא הוסיף כי בבני ברק "יש יותר מ-1,100 חולים" וכי "האירוע הזה גדול על כל רשות בסדר גודל כזה, עם התשתיות האלו".

עיתונאי 'וואלה', יקי אדמקר, גינה את דבריה של מצליח וכתב: "‏‏מעבר לשקרים, מעבר להתעקשות לחזור על השקרים, איזו שנאה! איזו הכללה דוחה! חייבים להתאחד, לומר בקול לא לפילוג, שיסוי והסתה. אם לא בשעה כזו, אז מתי?". עורך השבועון 'משפחה', יוסי אליטוב, הוסיף: "נגיף השנאה והבורות מסכן אותנו לא פחות מהקורונה. התופעה של עיתונאים בורים ומתוסכלים שפורקים את מרתם על החרדים, היא בזויה ושפלה". עמיתו, אליעזר שולמן, כתב כי "‏דברי ההשמצה וההסתה שהשמיעה מצליח הם מהקשים שנשמעו בתקשורת. כבר למדנו שלמילים יש כח ומי שאומר אותם ישא באחריות לתוצאות".

כתב ישראל היום, יהודה שלזינגר, הגיב: "כל כך הרבה כתבים איכותיים שמכירים את העולם החרדי בערוץ 12 ובסוף רינה מצליח מפרשנת את העולם החרדי. זו לא הסתה. אפילו לא דמגוגיה. סתם טיפשות מביכה". איש התקשורת ישראל כהן הוסיף: "‏רינה מצליח מסיתה נגד החרדים – אבל העובדות הן: החיילים מצטופפים בבקו"ם, הערבים מתפרעים ביפו, התל- אביבים מבלים בפארקים ובטיילת, המחדלים בבתי אבות של החילונים, אבל האשמים בהפצת הנגיף הם החרדים מבני ברק וירושלים. אין לאחת כמו רינה מצליח מקום בתקשורת, היא כתבת לענייני שקרים והשמצות".

ראש העיר גבעתיים, רן קוניק, התייחס בנוסף לדבריו של מנכ"ל מכבי, רן סער, שהעריך כי 38% מתושבי בני ברק חולה בקורונה, וכתב: "לא ממש הבנתי, יש כ-7,000 חולים מאומתים. אני שומע בערוצי התקשורת ששליש מתושבי בני ברק (70,000 איש זה שליש) חולים בקורונה. מישהו יכול להסביר לי? גילוי נאות: עשיתי רק 3 יחידות בגרות מתמטיקה".

ראש העיר גבעתיים, רן קוניק (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ראש העיר גבעתיים, רן קוניק (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר הערב כי בניגוד למה שפורסם בחדשות 12, מיד עם פרוץ משבר הקורונה נערך משרד הבריאות למהלך פעילות ממוקד ונרחב בקרב המגזר החרדי, עליה הופקד פרופ’ איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, ברמה המקצועית-רפואית, שכללה, לדבריו, מערך תיאומים ודיונים נרחבים אל מול מובילי הדעה, נציגי הציבור החרדי, רבנים ואישי ציבור, במטרה לאפיין ולהגדיר צרכי הקהילה, נוכח ההתמודדות המיוחדת בשל אורח החיים של הציבור החרדי בישראל.

עוד הוסיף השר כי הופעל מטה הסברה ייעודי כחלק מאגף להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, "שמוביל קמפיין ארצי מיוחד להטמעת אזהרות והנחיות מערכת הבריאות לריחוק האוכלוסייה, צורך בבידוד בית וזהירות מונעת אסון, בכל ריכוזי האוכלוסייה החרדית". לטענת השר, "מדובר בקמפיין אגרסיבי ובולט במיוחד תחת הכותרת 'נשארים בבית נשארים בחיים', שנמשך בימים אלה בכל הכוח במודעות סדירות בעיתונות החרדית, ובכל אמצעי המדיה הרלוונטיים, ברדיו, באינטרנט, במודעות רחוב, כרוזי שמע ברכוזי האוכלוסיה. מטה ההסברה החרדי מפעיל מערך קשרי קהילה בהתאמת המסרים לציבור, תוך שיח ישיר עם גורמי ההלכה באוכלוסייה, בהפקה והפצה של חומרי הסברה מתאימים ופסקי הלכה שניתנו בידי גדולי הרבנים".

תגיות:חרדיםנגיף הקורונהרינה מצליחחדשות 12

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה