חדשות בריאות

הקורבן ה-46 מקורונה בישראל: בן 63 עם מחלות רקע. 8,018 חולים

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-8,018. 127 מהם מאושפזים במצב קשה. מניין החולים שמתו לאחר שנדבקו בקורונה עומד על 46

צפת, שלשום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)צפת, שלשום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

אישה בת 84 עם מחלות רקע משמעותיות מתה הלילה (ראשון) בבית החולים סורוקה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. היא הדיירת השישית מבית האבות "משען" בבאר שבע שמתה בשל התפשטות הנגיף. בנוסף, מבית החולים הדסה עין כרם נמסר על מותו של גבר בן 63 עם מחלות רקע. בכך, עלה מניין המתים מקורונה בישראל ל-46.

במשרד הבריאות עדכנו הבוקר כי מספר החולים בישראל עלה ל-8,018 בני אדם, מתוכם 106 מונשמים ו-127 מאושפזים במצב קשה. לפי נתוני המשרד אמש, ביממה האחרונה חלה עלייה של כ-10% בקרב החולים שמוגדרים במצב קשה - 126 בני אדם נכון לשעת הפרסום, ועלייה בשיעור דומה גם בקרב המונשמים. מדובר בהתייצבות מסוימת בשיעור התחלואה.

17 מהחולים מונשמים מאושפזים בבית החולים שיבא, 11 באיכילוב, 10 במעייני הישועה, 9 בהדסה עין כרם, 9 בבית חולים השרון, 8 בשערי צדק, 8 באסף הרופא והיתר בבתי חולים שוני ברחבי הארץ. עוד עולה מהנתונים כי רק 734 חולי קורונה – כלומר, פחות מ-10% מהחולים – מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 4,663 חולים נמצאים בביתם, 702 בבתי מלון ועבור 1,250 חולים טרם נקבעה המסגרת בה ישהו.

הדיירת החמישית שנפטרה בבית האבות שבבאר שבע היא ד"ר נליה קרבץ, ניצולת שואה בת 88 עם מחלות רקע. היא עלתה מרוסיה לישראל בשנת 1973 והייתה ניצולת שואה. היא הייתה רופאה מרדימה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, והתגוררה בשנים האחרונות בבית האבות "משען" בעיר, שבו התפשט הנגיף. היא אובחנה כחולת קורונה לפני כשבוע וחצי, ובהוראת משרד הבריאות היא הועברה למרכז הגריאטרי נאות התיכון ביפו. בנה, מיכה, אמר כי המהלך נעשה בניגוד לעמדת המשפחה, שדרשה להעבירה לאשפוז רפואי בבית חולים. אחרי יממה במוסד ביפו, מצבה הידרדר והיא הועברה לאיכילוב.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה