חדשות בריאות

רופא הילדים ד"ר פקטורוביץ: "בואו נעזוב את כל השנאת ונתאחד להציל איש את רעהו"

רופא הילדים החרדי, ד"ר מיכאל פקטורוביץ, מדבר על גל השנאה הנוכחי כנגד הציבור החרדי וקורא לכולם להתאחד ולהניח למחלוקות

  • י"א ניסן התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום לכולם! שמי ד"ר מיכאל פקטורוביץ, אני יהודי חרדי, עולה ותיק מחבר העמים, רופא ילדים ומשפחה, קצין מילואים בדימוס ואחד הבעלים של חברת הרופאים, הנותנת שירותי רפואה לאלפי אזרחי ישראל מכל המגזרים ואף עוסקת ביעוץ רפואי במקרים סבוכים מארצות אחרות רבות.

אחד השותפים בחברה הינו עורך דין, איש ציבור וקבלן בניה, שעוסק בין השאר בבניית מרפאות רבות לקופות החולים באזורים רבים לכל הציבורים. מנהל העבודה שלו, שעוסק בשטח בבניה והוא גם אדם חרדי, חווה זעזוע נורא מגילוי שנאה ב"רמי לוי" בצומת שילת, כשנכנס לשם עם מסיכה וכפפות. אמירות כמו "לך מפה, אתם דוסים מדבקים את כולם" ו"לכו כבר לגטו שלכם" הושמעו כלפיו מכמה אנשים ללא שום מחאה מצד האחרים.

תנו לי רשות להגיב לגל השנאה הזה. ברוך ה', במהלך כ-25 שנות עבודתי כרופא בארץ זכיתי להציל אין ספור חיי יהודים מכל קבוצות האוכלוסייה, וגם שאינם יהודים. זקנים, גברים, נשים וטף ואף עוברים. ישנם חברים רבים שלי, אנשים חרדים, רופאים, אנשי ציבור, עורכי דין, פראמדיקים וכו', שלא נדבר על המיילדות ומתנדבי "מד"א", "הצלה", "זק"א" "עזר מציון", "יד שרה", "עזרה למרפא", "חברים לרפואה" ועוד אירגוני חסד רבים, העוסקים בהצלת נפשות כפשוטו, ובסיוע אדיר היקפים לנזקקים בשורה אחת עם גמ"חים בהמוניהם. כל הנ"ל אינם מבדילים כלל בין דתי לשאינו, אינם בודקים מעולם ולעולם למי לתת ולהעניק ולמי לא.

יתרה מזו, אם לא המסורת היהודית ותורתנו הקדושה, לא רק אנחנו לא הינו נולדים, אלא אף סבי סבינו, והילודה הגבוהה הברוכה בציבור שלנו היא זאת ששומרת על עמנו בעזרתו יתברך.

חלק מכך הוא המציאות של הצפיפות הגבוהה באזורי מגורים של הציבור שלנו. גם כלי התקשורת שתקפים לקבוצות האוכלוסייה האחרות - אינן בשימוש לרוב הציבור החרדי. לאור הנ"ל נוצר המצב הנוכחי המצער של ההתפשטות המהירה יותר של הנגיף. עלינו ללמוד לקחים להבא, שלא נצטרך, לבנות מערכת הנגשת מידע השייכת לפיקוח נפש התואמת לכל הציבורים בו זמנית, ולהבין סוף סוף משיעורי היסטוריה האינסופיים, שכולנו בסירה אחת, וכל ניסיון להפריד בין חלקי העם גרם מאז ומעולם לאסונות כבירים. בואו נעזוב כל השנאות ונתאחד מתוך ההבנה הדדית וישוב הדעת, להציל אחד את רעהו.

תגיות:חדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה