חדשות בארץ

נתניהו: מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי

בעקבות דבריה של עיתונאית חדשות 12 כי רוב בני המגזר החרדי לא מציית להוראות משרד הבריאות, מסר הערב ראש הממשלה כי הוא מגנה את "ההסתה הפרועה" נגד המגזר החרדי וכי נגיף הקורונה "לא מבדיל בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים"

נתניהו וליצמן, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליצמן, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ראשון) כי הוא "מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוסיף נתניהו כי מגפת הקורונה "לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא. המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם דגל ישראל".

הודעתו של ראש הממשלה מגיעה ברקע ביקורת מצד הפוליטיקאים החרדים, שמחו על כך שנתניהו לא מיהר לגנות את דבריה של עיתונאית חדשות 12, רינה מצליח, שטענה במהלך משדר 'אולפן שישי' כי כל החרדים תוקפים את פקידי מס הכנסה ומפגינים נגד הגיוס. בהמשך, לאחר שחבריה לפאנל ניסו לעדן את דבריה החריפים, התעקשה העיתונאית כי התופעה אינה מאפיינת רק את המיעוט מתוך המגזר החרדי. "כשפקידי מס הכנסה נכנסים למאה שערים או לבני ברק כדי לבדוק עסקים, הם יוצאים משם רק בליווי משטרתי בגלל שהם מותקפים על ידי התושבים", הוסיפה מצליח והזכירה לנוכחים את "ההפגנות האיומות" שאירעו "לפני 20 ו-25 שנה כשהיה צורך לסגור את כביש בר אילן בירושלים".          

מצליח אמרה את הדברים כיומיים לאחר החלטת הממשלה להכריז על בני ברק כאזור מוגבל, בתמיכת הנציגות החרדית בכנסת, שחלקם, לטענתם, אף ביקש זאת מראש הממשלה. אולם, יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, אמר בריאיון לגלי צה"ל בצהריים כי "צדקתי כשאמרתי בשיחת הועידה המקצועית עם ראש הממשלה נתניהו שהסגר על העיר בני ברק ייצור סטיגמה", ומשכך, כעת, הוא "מצפה"  מראש הממשלה "לגנות באופן תקיף את ההסתה המשתוללת בתקשורת וברחובות".

לפי גפני, "המציאות הזאת ששדרנית בטלוויזיה מסיתה בתקשורת שקרים והשמצות שלא היו ולא נבראו, ראויה לכל גינוי" וכי "הלוואי שבתל אביב, איפה שרינה מצליח גרה, יצייתו כמו שמצייתים בבני ברק".

"כל השנה אני מחכה שילדיי ונכדיי יבואו אלינו לליל הסדר, אבל אמרתי להם - השנה נהיה אני ואשתי לבד ושאף אחד לא יבוא, ואני מבקש כך מכל הציבור החרדי, שכל אחד יעשה את ליל הסדר איש איש בביתו", הוסיף גפני.

אחר הצהריים התייחס נשיא המדינה ראובן ריבלין לדבריה של מצליח ואמר כי "ביום הזה אני רוצה לצעוק צעקה גדולה כנגד הקולות שאני שומע נגד הציבור החרדי – אנשים אחים אנחנו והערבות ההדדית היא נר לרגלנו". ריבלין אמר את הדברים בשיחת וידאו במהלכה התקיים טקס מכירת חמץ עם הרב הראשי של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר. "אסור להאשים ציבור זה או אחר בהאשמות שווא על הפצת מחלות ובוודאי שאין לפגוע בציבור שלם בגלל מעשים רעים של יחידים המתרחשים בכל חברה", הוסיף נשיא המדינה.

הנשיא הדגיש: "אסור גם להכליל ציבור שלם שרובו ככולו מקפיד על הוראות משרד הבריאות בימים מורכבים אלה של ערב פסח, וחג הפסח".

תגיות:נגיף הקורונהחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה