חדשות בריאות

ליצמן: "נגיף הקורונה אינו מבדיל בין אוכלוסיות ומגזרים"

בעקבות הסערה שפרצה לאחר שעיריית רמת גן הציבה גדרות בגבול עם בני ברק, קרא שר הבריאות יעקב ליצמן לחדול "מהשיח המגזרי" בכל הנוגע למשבר הקורונה: "תושבי בני ברק אינם אמורים לקבל יחס מפלה ומשפיל. אני קורא לראש עיריית רמת גן להימנע מצעדים מעוררי מדון וחיכוך בין האוכלוסיות"

ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב בצהריים (שני) על הסערה שפרצה בעקבות הצבת הגדרות על ידי עיריית רמת גן בגבול עם בני ברק.

בהודעה שהוציא מביתו, בו הוא שוהה בבידוד, אמר ליצמן: "בעת חרום זו, בה כלל אזרחי ישראל מתמודדים באותה מידה, יש להפסיק את השיח המגזרי לטובת שיח מקצועי, בטחוני ורפואי".

"הנגיף אינו מבדיל בין אוכלוסיות ומגזרים", הדגיש שר הבריאות, "ולכן העמדה המקצועית כפי שמובאת בדיונים היא כי עיר, אזור, ישוב או שכונה, בהם קיימת סכנת הידבקות, דורש הידוק תנועה וטיפול משותף של זרועות הביטחון, זאת ללא קשר לזהות האוכלוסייה או השתייכות מגזרית".

"האמירות כביכול החרדים מדבקים בנגיף מוטעות ומסוכנות", המשיך ליצמן. "הציבור החרדי ממושמע להנחיות, ושומר על כללי הזהירות בהקפדה. בכל אוכלוסיה יש מיעוט קטן שאינו שומר מספיק, וכלפיו נדרשת אכיפה בידי הגורמים המוסמכים. אך אין להכליל, וחלילה מלהפוך את משבר הקורונה לנקודת עימות בין האוכלוסיות והמגזרים בישראל".

"תושבי בני ברק, ואיתם כלל הערים וריכוזי האוכלוסיה החרדית, אינם אמורים לקבל יחס מפלה ומשפיל. אני קורא לראש עיריית רמת גן להימנע מצעדים מעוררי מדון וחיכוך בין האוכלוסיות".

ליצמן הוסיף וציין, כי "לקראת חג הפסח, המאמץ הלאומי מתמקד במאבק בהתפשטות הנגיף בכל דרך, באמצעות מניעת כל יציאה מהבית ללא צורך חיוני ועל פי ההנחיות. פניתי לגורמי המשטרה, אנשי הבטחון והחירום לפעול בהבנה וברגישות כלפי הציבור, במטרה לסייע לאזרחים להתמודד בימים מורכבים אלו, ולא להקשות עליהם במצב הקשה שהאוכלוסיה נמצאת בה". בסיום דבריו ציין השר כי "ראש הממשלה, המל"ל, משרד הביטחון וזרועות הביטחון מגבים את פעילות מערכת הבריאות, כדי שנעבור את חג הפסח בבטחה וללא תקלות".

כאמור, בשעות הבוקר הציבה עיריית רמת גן גדרות בגבול עם בני ברק, שלטענתה נועדו לסייע באכיפת הסגר שהוטל על העיר החרדית ולמנוע מעבר של הולכי רגל. מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, הורה בתגובה לראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה, להסיר את הגדרות. תושבים בבני ברק הביעו זעם על המהלך של עיריית רמת גן, ותבעו מעירייתם לפרק את הגדרות. פקחים מטעם עיריית בני ברק הסירו בהמשך את המחסומים.

אנשי ציבור, חרדים ושאינם חרדים, מתחו ביקורת נוקבת על שאמה. ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הביע הזדהות עם הציבור החרדי והודיע כי הערב יואר בניין העיריה בכתובת "אוהבים את בני ברק". לדבריו, "ניצול משבר הקורונה למערכת שיסוי נגד הציבור החרדי אינה ראויה. חג הפסח הוא עת לערבות הדדית וסולידריות".

יו"ר דגל התורה, משה גפני, המתגורר בבני ברק, תקף בחריפות את ראש עיריית רמת גן: "אני משבח את ראשי הערים, שמזדהים עם העיר בני ברק ותושביה בעת הקשה הזו, כמו רן קוניק מגבעתיים, רון חולדאי מתל אביב, שוקי אוחנה מצפת ועוד רבים אחרים. לעת הזאת ייזכר כרמל שאמה לדיראון עולם עם התנהגותו הברוטאלית בניגוד לחוק, למוסר היהודי ולערבות ההדדית, שבכל יום מוצא משהו חדש כדי להבליט את הרשעות שלו. לא נשכח ולא נסלח".

עמיתו למפלגה של גפני, חבר הכנסת יעקב אשר, אמר כי "הצבת הגדר באופן בלתי חוקי על ידי ראש העיר רמת גן מזכירה ימים אפלים, ופוגעת במאות אלפי תושבים שנמצאים בסגר ונמנעים מלצאת מהבית, וזאת יממה לאחר שהציע לחלק משחקים לילדי בני ברק. הדבר מעיד על חוסר רגישות שנדרשת מראש עיר ועל צביעותו הבוטה. ההיסטוריה לימדה, שאנשים כאלו נעלמו מהזירה הציבורית בלי להשאיר חותם. אני פונה למשטרת ישראל לאכוף את החוק ולהסיר את הגדר המקוממת באופן מיידי".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה ליועץ המשפטי הממשלה, אביחי מנדלבליט, להתערב נגד פעולותיה של עיריית רמת גן, שלדבריו מנוגדות להנחיות שהוציא מנדלבליט עצמו בסוגיה: "חרף הנחיית כבוד היועץ המשפטי לממשלה לרשויות המקומיות, כי אין בסמכותן להגביל תנועה של אזרחים בהתאם לסמכויות המוקנות בדין בהתאם לתקנות שעת חירום, התקבלה פנייה בלשכתי, כי עיריית רמת גן מגדרת את המעברים בתחומה למעבר הולכי רגל ללא סמכות חוקית. אבקש את התערבות היועץ המשפטי לממשלה אל מול הרשות המקומית בדחיפות. יש בהתנהלות זו כדי לפגוע בכבוד האדם, וחמור מכך היא נעשית ללא סמכות חוקית".

תגיות:יעקב ליצמןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה