חדשות בריאות

הממשלה תדון: עוצר מלא ביום החג; מסתמנת הגבלות תנועה בכל הארץ

המהלך להטיל סגר חלקי לקראת פסח בכל הארץ בא ברקע התנגדותם של ראשי רשויות ותמיכתם בצעד של השרים דרעי וליצמן, שביקשו שלא להביא לאפליה בין הערים החרדיות לבין האחרות. במשרד הבריאות הביעו תמיכה ביוזמה המחמירה של דרעי וליצמן, אולם שרים רבים התקוממו על המהלך אחרי שהבינו כי גם נתניהו עצמו נוטה לדחות את המלצת משרד הבריאות

בני ברק, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בני ברק, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

הממשלה תדון היום (שני) בהחמרת מגבלות תנועה בכל היישובים ברחבי הארץ, וצפוי כי יוחלט על איסור יציאה וכניסה מיישובים ממחר עד סוף השבוע. בישיבת הממשלה הטלפונית אמש הביעו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת תמיכה בהטלת סגר חלקי ("סגר נושם") על היישובים שרמת התחלואה בהם מקורונה גבוהה מהרגיל, רובם בעלי אוכלוסייה חרדית.

המהלך להטיל סגר חלקי לקראת פסח בכל הארץ בא ברקע התנגדותם של ראשי רשויות ותמיכתם בצעד של השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, שביקשו שלא להביא לאפליה בין הערים החרדיות לבין האחרות. במשרד הבריאות הביעו תמיכה ביוזמה המחמירה של דרעי וליצמן, אולם שרים רבים התקוממו על המהלך אחרי שהבינו כי גם נתניהו עצמו נוטה לדחות את המלצת משרד הבריאות. במקום סגר על יישובים בודדים, הציעו השרים, יוחמרו מגבלות התנועה בין יישוב ליישוב באופן שיצמצם את התפשטות הנגיף.

שוטרים מתשאלים נהגים בירושלים, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)שוטרים מתשאלים נהגים בירושלים, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

במסמך המלא של משרד הבריאות, כפי שפורסם ב-ynet, נכתב כי יש להרחיב את ההסגר בכלל האזורים והיישובים בהתאם לקריטריונים הבאים: 1. כמות החולים – גבוהה ביחס לישובים אחרים, אך לפחות 50 חולים. 2. קצב עלייה בתחלואה הגבוה בשלושת הימים האחרונים, לפחות ב-25% לעומת מספר החולים המצטבר עד אותם שלושה ימים אלו. 3. שיעור התחלואה ל-100,000 אוכלוסייה - גבוה משיעור התחלואה הממוצע בכלל האוכלוסייה (הממוצע הכללי - 83.7 ל-100,000 תושבים).

לדבריהם, עד כה זוהו 12 יישובים העומדים בקריטריונים הללו: ביתר עילית, אשקלון, טבריה, ירושלים, מודיעין-מכבים-רעות, מגדל העמק, אלעד, בית שמש, בני ברק, מודיעין עילית, רעננה ואור יהודה. היישובים שהומלצו להגדירן כאזורים מוגבלים: ביתר עילית, אשקלון, טבריה, מגדל העמק, אלעד, בני ברק, מודיעין עילית ואור יהודה.

באשר לירושלים, נכתב, יש להגדיר אזורים בתוכה כאזורים מוגבלים: שכונות הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול וקריית משה. בבית שמש: בית שמש המרכזית והדרומית למעט האזור הצפוני הכולל את בית שמש הוותיקה. במודיעין-מכבים-רעות - מודיעין, לא כולל מכבים ורעות.

אמש ציין נתניהו כי חלה ירידה כללית בשיעור ההדבקה בקורונה בישראל, אך מנגד יש אזורים שבהם שיעור ההדבקה גבוה מאוד. נתניהו ציין כי בכוונת הממשלה להחמיר את ההגבלות באזורים אלו, וראש המל"ל גיבה את דבריו ואמר כי הטיפול בהתפשטות הקורונה מחייב התייחסות נפרדת לכל יישוב ויישוב.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה