חדשות בריאות

הערכה: משלישי בערב עד שישי בבוקר – סגר על כל ערי הארץ

החשש: חג הפסח יעצים את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. בעקבות כך מסתמן כי יוטל סגר על כל ערי הארץ ממחר בערב ועד שישי בבוקר. הערב: נתניהו ימסור הצהרה

שוטרים מתשאלים נהגים בבני ברק, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)שוטרים מתשאלים נהגים בבני ברק, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מסתמן: צעד דרמטי במאבק נגד נגיף הקורונה – איסור יציאה וכניסה לכלל הערים בישראל משלישי בערב עד שישי בבוקר. החלטה זו צפויה לעבור את אישורם של שרי הממשלה.

השרים ידונו גם בהגבלת התנועה ברחבי הארץ, כך שייאסר מעבר בין ערים. עוד נראה כי אף התנועה בתוך הערים והיישובים תוגבל: ניתן יהיה לצאת לקניות רק בסמיכות לבית המגורים. בנוסף, נראה כי השרים יאשרו הפסקה מוחלטת של פעילות התחבורה הציבורית, ממחר בערב ועד סוף השבוע. ביום ראשון תשוב התחבורה הציבורית לפעול עם יציאת הקווים הראשונים בשעה 5:00 בבוקר במתכונת שנקבעה של 25%.​

ביום רביעי בלילה, ליל הסדר עצמו, יחולו תקנות מיוחדת ויהיה מעין 'עוצר', כאשר מהשעה 18:00 בליל החג עד למחרת בשעה 07:00 בבוקר ייאסר להימצא מחוץ לרדיוס 100 מטרים מהבתים.

כדי לאכוף את ההנחיות הללו ברחבי הארץ, משטרת ישראל תהיה פרוסה ברחבי הארץ. המשטרה צפויה לרכז מאמצים מיוחדים ביישובים ובשכונות שבהם נמצא שיעור תחלואה גבוה.

ראש הממשלה נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות צפויים למסור הערב הצהרה על ההנחיות החדשות, ולאחר מכן הן יאושרו על ידי ועדת השרים המיוחדת לענין הקורונה.

אמש ציין נתניהו כי חלה ירידה כללית בשיעור ההדבקה בקורונה בישראל, אך מנגד יש אזורים שבהם שיעור ההדבקה גבוה מאוד. נתניהו ציין כי בכוונת הממשלה להחמיר את ההגבלות באזורים אלו, וראש המל"ל גיבה את דבריו ואמר כי הטיפול בהתפשטות הקורונה מחייב התייחסות נפרדת לכל יישוב ויישוב.

תגיות:ליל הסדרנגיף הקורונהסגרעוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה