חינוך ילדים

מה עושים עם הילדים בחופשת פסח?

מה נשתנה הפסח הזה? השנה כולנו נמצאים עם הילדים סגורים בבית. אז רגע לפני שאתם יוצאים מהכלים, הנה מה שאפשר לעשות כדי לעבור את חג הפסח בהנאה ובקלות למרות הסגר

  • י"ב ניסן התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים של שגרה ערב פסח הינו זמן שמשלב בין לחץ לשמחה, בין עומס של נקיונות וקניות לחגיגה אביבית של התחדשות. גם לילדים יש תפקידים בבית, כל אחד אחראי לנקות את הפינה שלו ובין לבין לעשות את החוברות שקיבלו לחג הפסח.

אבל בימי קורונה המצב התהפך ב-360 מעלות. כולנו נשאבנו למערבולת של תסכול. לא די בדאגות מהקורונה ומהפרנסה, נפל עלינו אתגר חדש - להפוך למורים בשעת חירום. הילדים בחופשה שמתארכת ומתארכת ועדיין לא רואים את האור בקצה המנהרה, בנוסף, ישנם גם מומחים שחוזים כי הלימודים יתחדשו רק בתחילת שנה הבאה.

הורים רבים מוצאים את עצמם מיואשים, והחשש גובר כיוון שאנחנו לקראת חג פסח ארוך, אי אפשר לצאת לטייל או לבקר את סבא וסבתא. חוסר התעסוקה של הילדים גורם להם להשתולל, לריב בלי סוף ולהפוך את כל הבית. במשך הזמן גם עונשים והבטחות לפרסים אינם פועלים יותר, ולפתע אנחנו מוצאים את עצמנו עם סמכות הורית מעורערת, חוצפה שמגיעה לשיאים חדשים וחוסר משמעת בסיסי.

לעומת זאת ישנם הורים שמצליחים למרות המשבר לנווט את חינוך הילדים כמו רב חובל מיומן בליל סערה. הילדים מכבדים את ההורים, עוזרים ומסייעים אחד לשני, ואף עושים קייטנה לאחים שלהם. 

השינוי נובע משימוש נכון בכלי החינוך העומדים לרשותינו, ההורים, כאשר אנו יודעים כיצד לפתור מריבות, איך יוצרים חיבור עם הילד שלנו מתוך כבוד והערכה ומהי הדרך שלנו להביע אהבה אמיתית, אז נוכל ליהנות מילדים מחונכים וממושמעים, גם בימי משבר הקורונה.

בעקבות בקשתם של הורים רבים, שמשוועים ללמוד כיצד ניתן לחנך את הילדים בצורה נכונה וליהנות מהפירות כבר בחיי היום יום, הקים הסופר והמחנך הוותיק חיים ולדר, פרוייקט מיוחד: שיעור שבועי שבו לומדים את כל יסודות החינוך הלכה למעשה. בפרוייקט הנקרא 'מועדון חינוך עם חיוך' משתף הרב ולדר מניסיונו העשיר, ונותן לקהל ההורים כלים ותובנות כיצד בונים משמעת וסמכות הורית בקלות ובהנאה.

מדובר במנוי חודשי, עם תוכן חדש בכל שבוע. ולרגל חג הפסח בקמפוס היהודי יצאו במבצע מיוחד - חודש ראשון ב-1 ש"ח בלבד, פלוס מתנה בשווי 850 ש"ח. בלחיצה על הקישור כאן תוכלו לקבל את כל הפרטים על המבצע המיוחד. 

כדי שנוכל לעבור את חג הפסח בהנאה עם מינימום קונפליקטים עם הילדים, אנו חייבים לשנות את זווית הראיה שלנו. במקום להסתכל על מה שאין, על כך שאנחנו בהסגר ותקועים בבידוד, נסתכל על זה שכרגע יש לנו זמן נפלא של חוויה משפחתית. זמן לשוחח ולהכיר את ילדינו לעומק. כאשר תעשו שיחות עומק עם ילדיכם תהיו מופתעים לגלות כמה דברים שלא ידעתם עליהם ועל חיי החברה שלהם.

חשוב מאוד גם בימי החג לשמור על שגרה הכוללת קימה בבוקר בשעה מוגדרת, פעילות מסודרת לאורך שעות היום ושינה בשעה נורמלית. השגרה הזאת חשובה לכם, אבל היא יותר חשובה לילדיכם.

במהלך החופשה זה הזמן שלכם לעבוד על הדברים שהילד צריך חיזוק, אולי בחשבון ובקריאה ואולי צריך לעבוד על הביטחון העצמי שלו. 

תקופת הקורונה היא מסר משמיים, לעצור לרגע את מרוץ החיים, להביט פנימה ולהשקיע בדבר היקר לנו מכל - המשפחה. לחזק את הקשר עם בן הזוג, ולבנות חיבור אמיתי עם ילדינו. משפחות שידעו לנצל לטובה את המשבר הזה, יצאו ממנו מחוזקים ויזכו לחיים מאושרים ושלווים כאשר המשבר יעבור.

מכאן תוכלו להצטרף לשיעור השבועי 'חינוך עם חיוך' של חיים ולדר, בשקל אחד בלבד לחודש הראשון, ולקבל את המתנה בשווי 850 ש"ח.

המבצע עד ליום שלישי (יג' ניסן 7.4.20 למניינם) בחצות.

תגיות:חיים ולדרחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה