חדשות בארץ

נתניהו עונה לחמאס: מוכנים לשיח מיידי באמצעות מתווכים

בעקבות דבריו בשבוע שעבר של מנהיג ארגון הטרור העזתי כי ינקוט "בצעדים הכי קשים" נגד ישראל, פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה לפיה נתניהו ערוך "לפעול באופן קונסטרוקטיבי במטרה להשיב את החללים והנעדרים ולסיים את הסוגיה"

סינוואר סינוואר
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שלישי) למסרים מכיוון חמאס באשר לנכונותו לעסקת שבויים. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נאמר כי מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום וצוותו, בשיתוף עם המל"ל ומערכת הביטחון, "ערוכים לפעול באופן קונסטרוקטיבי במטרה להשיב את החללים והנעדרים ולסיים את הסוגיה, וקוראים לשיח מיידי באמצעות המתווכים".

בימים האחרונים העביר ארגון הטרור העזתי איתותים כי הוא מעוניין לקיים עסקת שבויים, זאת, לדבריו, בשל משבר הקורונה שעשוי לפגוע באסירי הארגון הכלואים בישראל. אולם, בישראל מעריכים כי הרצון דווקא נובע מדאגת חמאס, הריבון בעזה, מפני התפשטות הנגיף לתחומו, באופן שיוביל בוודאות לקריסת מערכת הבריאות העזתית, שבלאו הכי מצבה אינו מהמשופרים, ומשכך מעוניינים בסיוע הישראלי לחולים. בציוץ בחשבון הטוויטר של הארגון טען החמאס כי "הצגנו בפניכם יוזמה אך אתם לא הגבתם".

מנהיג החמאס, יחיא סינוואר, איים בשבוע שעבר כי "אם לא ייכנסו מכשירי הנשמה לרצועה, אז ניקח אותם בכוח מישראל ונפסיק לשישה מיליון ישראלים את נשימתם". בריאיון לערוץ אל אקצא הוסיף סינוואר כי "אנחנו נוקטים בצעדים הכי קשים, כמו שהשיב ראש ממשלת איטליה לנתניהו כאשר נתניהו שאל אותו מה לעשות". הערכת מערכת הביטחון הישראלית היא שחמאס צפוי לפתוח בשיגור כבד של טילים עם ישראל, אם יחוש שהוא מאבד שליטה בהתמודדות עם נגיף הקורונה וכך יסיט את סדר היום לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

עוד אמר סינוואר כי הקיפאון הפוליטי בישראל אינו מאפשר לבצע עסקת שבויים. הוא הוסיף כי "אמרנו לכל המתווכים בנושא חילופי שבויים כי התחלה של מו"מ לחילופי שבויים מותנית בשחרור משוחררי עסקת שליט שנכלאו מחדש".

תגיות:חמאסיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה