חדשות בריאות

קורבן הקורונה הצעיר ביותר בישראל: בן 37 עם מחלות רקע קשות

מספר החולים בקורונה בישראל עומד, נכון להבוקר, על 9,006, מהם 153 במצב קשה. 113 חולים מונשמים. מאז הבוקר מתו ארבעה בני אדם

צוות בבית החולים סורוקה בבאר שבעצוות בבית החולים סורוקה בבאר שבע
אא

החולים, החולה היה מונשם במשך שבוע. הנפטר הוא החולה הצעיר ביותר עד כה בישראל שמת מהנגיף. בכך, עלה מניין המתים ל-61.

מספר החולים בישראל עומד, נכון להבוקר, על 9,006, מהם 153 במצב קשה. 113 חולים מונשמים. מאז הבוקר נמסר על מותם של ארבעה חולים: בן 80 עם מחלות רקע שהיה מונשם במשך מספר שבועות בבית החולים השרון; בן 90 ששהה במוסד גריאטרי שאושפז במצב קשה בבית החולים וולפסון בחולון; ואישה בת 95 עם מחלות רקע שמתה בבית החולים איכילוב בתל אביב.

עיריית בני ברק הודיעה הבוקר כי בעיר זוהו 1,460 חולי קורונה, בהם 26 במצב קשה. עוד נמסר כי מאז תחילת ההסגר על העיר פונו בהסכמה כ-200 תושבים למלוניות או בתי מלון של פיקוד העורף. העירייה הוסיפה כי קשישים כמעט ולא יצאו כלל מהעיר בשל חוסר היענות מצדם. עוד נאמר כי העיירה ממשיכה לחלק מזון לנזקקים וקשישים, עד אתמול חולקו יותר מ-2,500 מנות.

בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק הודיע היום למשרד הבריאות כי לא יוכל לקלוט יותר חולי קורונה הנזקקים להנשמה, זאת, בשל מחסור במוניטורים הדרושים להפעלת מכונות ההנשמה. נכון להיום יש במרכז הרפואי 12 מכונות הנשמה, כולן בשימוש. משכך, פנו בבית החולים למשרד הבריאות בתחילת השבוע בבקשה לקבלת מוניטורים וציוד נוסף, אולם הציוד שהועבר אליהם, לטענתם, אינו עולה על הדרישות.

בבית החולים מאושפזים כעת 12 חולים מונשמים, אחרי ששלושה אחרים לא הזדקקו למכונות הנשמה. בעקבות הודעת בית החולים, אמר מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, פרופ' רוני גמזו, למשרד הבריאות ולמנהל מעייני הישועה פרופ' מוטי רביד כי ניתן להעביר את המונשמים אליהם. "איכילוב ערוך ומוכן לקבלתם באופן מיידי למען בריאות אחינו, תושבי בני ברק", אמר גמזו.

במשרד הביטחון נמשכים המאמצים הלאומיים לרכש וייצור ציוד רפואי עבור מערכת הבריאות, בדגש על מכונות הנשמה. על-פי מדיניות המשרד לתעדף יכולות ייצור מקומית, גייסו מינהל הרכש והמרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה, בהובלת המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה תשתית טכנולוגית (מפא"ת) וחברות פלייט מדיקל, באיה טכנולוגיות ורפאל, לטובת הרחבת פס ייצור קיים של מנשמים מתוצרת ישראל. במאמץ משותף כבר יוצרו 63 מכונות הנשמה מתוצרת ישראל, שסופקו במהלך בשבוע האחרון למשרד הבריאות, ובשבועות הקרובים ייוצרו מאות מכונות נוספות.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה