חדשות בריאות

מניין קורבנות הקורונה זינק ל- 71, מספר הנדבקים עלה ל- 9,404

שני דיירים נוספים מבית האבות "משען" בבאר שבע נפטרו בבית החולים סורוקה כתוצאה מסיבוכי הנגיף. בכך עלה מניין הנפטרים במקום ל- 10

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מניין קורבנות נגיף הקורונה בישראל עלה ל- 71. כך עדכן הבוקר (רביעי) משרד הבריאות. במהלך הלילה נפטרו 6 בני אדם נוספים, ביניהם תושבת הקריות בת 67. מבית החולים רמב"ם בחיפה, בו הייתה מאושפזת, נמסר כי היא סבלה ממחלות רקע והונשמה במשך מספר ימים. בעלה, שנדבק גם הוא בקורונה, מאושפז בבית חולים אחר.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע נפטרו שני חולים בגילאי 96 ו- 97. מדובר בשני דיירים נוספים מבית האבות "משען" בעיר, שנדבקו בנגיף. מבית החולים נמסר, כי הם סבלו ממחלות רקע רבות, קשות ומורכבות. בכך הגיע מניין הנפטרים מבית האבות ל- 10. בבית החולים איכילוב בתל אביב נפטרו שני גברים, בני 77 ו- 75, שסבלו אף הם ממחלות רקע.

אמש דיווח בית החולים השרון בפתח תקווה על פטירתו של גבר בן 37, שסבל ממחלות רקע קשות והיה מונשם במשך כשבוע. מדובר בחולה הקורונה הצעיר ביותר שנפטר עד כה בישראל כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים לשעה 8:00, מניין הנדבקים בנגיף בארץ עומד על 9,404. מספרם של החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל- 147, מתוכם 122 מונשמים. 199 מהחולים נמצאים במצב בינוני, ו- 8,186 במצב קל.

עוד עולה מהנתונים, כי 740 מהחולים מאושפזים בבתי חולים, 5,985 נמצאים בבידוד בית, ו- 859 שוהים בבתי מלון. 948 חולים ממתינים להחלטה, האם לאשפזם או להמשיך את הטיפול בהם במסגרת הקהילה. מספרם של המחלימים מהנגיף עלה ל- 801.

על רקע הביקורת בנוגע למיעוט בדיקות הקורונה בבתי האבות בארץ, הודיע אמש משרד הבריאות על הרחבת הבדיקות המבוצעות לחולים ולאנשי צוות רפואי במרכזים הגריאטריים. מטופלים, דיירים או אנשי צוות רפואי המגלים תסמיני חום או תסמינים נשימתיים, שיעול או קושי בנשימה יעברו בדיקה לאבחון הנגיף, גם אם לא באו במגע עם חולה מאומת. בנוסף, משרד הבריאות יבצע בדיקות לקשישים ללא תסמינים הגרים או עובדים בבתי אבות ובבתי חולים, בהם נתגלתה תחלואה בקורונה, בפרט באוכלוסיות בסיכון למחלה קשה. במבצע ישתתפו משרד הביטחון, צה"ל, מד"א והמוסד.

בתוך כך, משרדי הבריאות והביטחון חתמו אמש על הסכם עם חברת BGI, לפיו היא תספק מכשור וחומרים לביצוען של לפחות 10,000 בדיקות נוספות ביום לאבחון קורונה. במסגרת העסקה, שעלולה הכוללת מסתכמת ב- 90 מיליון שקלים, יוצבו מכשירים ב- 6 מעבדות של קופות החולים במהלך השבועיים הקרובים. המכשור יצטרף לפעילותן של המעבדות הפועלות כבר כעת במערכת הבריאות.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה