חדשות בריאות

מהבוקר: הקלות בסגר על בני ברק

הסגר שהוטל בערב החג הגיע הבוקר לסיומו, וישראל חוזרת למתכונת ההגבלות הקודמת, המאפשרת יציאה הכרחית בלבד מהבתים. הסגר על בני ברק יימשך ל- 5 ימים נוספים, אם כי בצורה חלקית. ההחלטה לגבי ירושלים תתקבל בהמשך

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הסגר שהוטל לקראת חג הפסח, במסגרתו נאסר המעבר בין ישובים, הגיע הבוקר (שישי) בשעה 6:00 לסיומו. בישיבת ממשלה טלפונית שנערכה הלילה הוחלט להאריך את הסגר על בני ברק ב- 5 ימים נוספים, תוך מתן הקלות. התחבורה הציבורית, שהופסקה ביום שלישי לחלוטין, תשוב לפעול ביום ראשון הקרוב בהיקף מצומצם של עד 25%.

עם הסרת הסגר, הציבור בישראל חוזר למתכונת ההגבלות שליוו אותו עד ליום שלישי האחרון, במסגרת תקנות לשעת חירום. התקנות מאפשרות יציאה הכרחית בלבד מהבתים: מותרת יציאה לעבודה במקום עבודה חיוני, או עד 15% ממצבת העובדים במקום עבודה לא חיוני. ניתן לצאת לצורך הצטיידות במזון, תרופות, שירותים ומוצרים חיוניים בלבד, וכן כדי לסייע לאדם הזקוק לעזרה בשל מצב רפואי או סיעודי.

כמו כן, יש להימנע מלצאת מהבית לטווח של יותר מ- 100 מטרים. בכל שהות מותרת במרחב הציבורי – יש לשים כיסוי לאף ולפה. יש להימנע מכל התקהלות שהיא, להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם, ולשמור על כללי ההיגיינה.

בכל הנוגע לבני ברק, סוכם בישיבת הממשלה על ריכוך הסגר שהוטל עליה: לתושבים יתאפשר לצאת מן העיר לשם יציאה לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים או צורך חיוני אחר באישור מראש. לגבי העיר ירושלים – ההחלטה תתקבל בהמשך באופן ממוקד.

משרד הבריאות קרא לציבור לשמור בקפידה על כל ההנחיות. "סכנת הקורונה לא חלפה", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן. "כולנו רואים מה קורה במדינות אחרות בעולם. אנו עוקבים כל העת אחר התפשטות המחלה בישראל. שחרור המשק באופן הדרגתי יתאפשר רק אם נקפיד כולנו על הכללים, על אף הקושי".

תגיות:בני ברקמשרד הבריאותנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה