חדשות בארץ

לוי אבקסיס מצטרפת לגוש הימין: "להעביר את המנדט לנתניהו"

יו"ר גשר, שהתמודדה בבחירות לכנסת יחד עם העבודה ומרצ, הודיעה על תמיכתה בהעברת המנדט להרכבת הממשלה לידיו של ראש הממשלה. נתניהו: "אורלי, ברוכה הבאה"

נתניהו ולוי אבקסיס (תמונות: אוליביה פיטוסי ותומר נויברג, פלאש 90) נתניהו ולוי אבקסיס (תמונות: אוליביה פיטוסי ותומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר גשר, חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, קראה היום (ראשון) לנשיא ראובן ריבלין להטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה.

המנדט, שנמצא כעת בידיו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עומד לפקוע מחר בחצות. אלא שגנץ פנה אמש לריבלין בבקשה להעניק לו ארכה של שבועיים נוספים על מנת להרכיב ממשלה. בפוסט שפרסמה בפייסבוק, כתבה לוי אבקסיס כי "פנייתו של גנץ לנשיא המדינה להארכת המנדט היא הודאה בחוסר יכולתו להרכיב ממשלה. היא נועדה להרוויח זמן כאמצעי להפעלת לחץ במשא ומתן התקוע. לחץ שתכליתו לסחוט מן הצד שכנגד עוד ויתורים ועוד מוקדי כוח פוליטיים – זאת בנוסף לרוטציה ולייצוג הפריטטי, המנוגדים לכל פרופורציה הגיונית במצב נורמלי".

לוי אבקסיס המשיכה ותקפה: "המשא ומתן, שהתחיל מתוך דאגה כביכול מסכנת הקורונה, הפך לתעתוע פוליטי מוזר המלווה באיומים על ראש הממשלה: אם לא תענה לדרישתנו, נגיש לכנסת הצעות חוק שיפסלו אותך באופן פרסונלי מלכהן. מדהים לשמוע מוסר סלקטיבי שכזה מפיהם של אלה שהבטיחו פוליטיקה נקייה".

יו"ר גשר הוסיפה, כי "במצב שנוצר יש רק דרך אחת לצאת מן המבוך, והיא להכיר בעובדות: הליכוד היא המפלגה הגדולה בכנסת. ראש הממשלה נתמך על ידי הבלוק הפוליטי הגדול בכנסת: 59 חברי כנסת. גם במצב שנוצר הממשלה מתפקדת. אפשר וניתן לבקר אותה, אבל היא עדיין מתפקדת ולא מתפרקת".

"מהסיבות האלו יש לתת לראש הממשלה את המנדט, כי בואו נודה – רק לו הסיכוי להרכיב ממשלה", סיכמה לוי אבקסיס.

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיב בטוויטר על דבריה של יו"ר גשר: "בני גנץ ורובי ריבלין, שחררו את המנדט, חייבים להתקדם". מוקדם יותר שיתף נתניהו את הפוסט של לוי אבקסיס, וכתב: "אורלי, ברוכה הבאה".

בשמאל תקפו בחריפות את לוי אבקסיס. יו"ר מרצ, ניצן הורביץ, אמר כי "לוי לא מייצגת ולו בוחר אחד מתוך 267,480 שהצביעו לרשימה שלנו. המהלך הבזוי שלה הוא בפועל גניבת קולות שמאל להשגת טובות הנאה אישיות. יש לחשוף מיד את הסכם השוחד הפוליטי. על הנשיא להתעלם מהמלצתה".

עמיתתו למפלגה של הורביץ, חברת הכנסת תמר זנדברג, הוסיפה בטוויטר: "בצעד הקודם שלה תהיתי איך אורלי לוי אבקסיס יכולה לישון בלילה. עכשיו אני מבינה, שאין לה לא מצפון ולא מוסר וגם לא מינימום בושה".

חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) אמרה, כי "אורלי לוי החליטה היום סופית שהיא חלק מבלוק הימין של נתניהו. עמיר פרץ טעה כשהכניס אותה לשותפות עם מפלגת העבודה. אסור לתת לו לטעות שוב ולתת את מפלגת העבודה לנתניהו".

תגיות:אורלי לוי אבקסיסבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה