חדשות בארץ

בלוק הימין לריבלין: העבר את המנדט לנתניהו

השרים ישראל כץ ויריב לוין פנו במכתב רשמי בשם הליכוד לנשיא ראובן ריבלין, וביקשו ממנו להעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה. ראשי סיעות גוש הימין, אליהם חברה יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, הצטרפו לבקשה. מוקדם יותר היום, הודיע ריבלין לגנץ כי לא יעניק לו ארכה של שבועיים להקמת ממשלה. עם זאת, הוא הבהיר כי לא יעביר את המנדט לנתניהו, אלא יחזיר אותו לכנסת

נתניהו וריבלין בבית הנשיא, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וריבלין בבית הנשיא, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:13)

הליכוד פנה היום (ראשון) לנשיא המדינה ראובן ריבלין, בבקשה להעביר את המנדט להרכבת הממשלה לראש הממשלה בנימין נתניהו, על מנת להקים ממשלת אחדות לאומית.

במכתב שנשלח לבית הנשיא, עליו חתמו שר החוץ ישראל כץ ושר התיירות יריב לוין, צוין כי "המועמד היחיד שיש לו אפשרות להרכיב ממשלה הוא ראש הממשלה דהיום, ח"כ בנימין נתניהו. זאת, בשים לב לכך שהמתווה היחיד להקמת ממשלת אחדות לאומית, המוסכם הן על דעת הליכוד והן על דעת כחול לבן, הוא הקמת ממשלה שבראשה יעמוד בתחילה ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו".

בליכוד הוסיפו, כי נתניהו הוא "ראש המפלגה הגדולה ביותר בכנסת, ועם 59 ממליצים", וביקשו מהנשיא להעניק לו את המנדט, "בדיוק כפי שנהג הנשיא ריבלין לאחר הבחירות הקודמות בספטמבר, כשהעביר את המנדט מראש הממשלה נתניהו לח"כ גנץ כשהיו לגנץ רק 54 ממליצים".

הודעה משותפת בניסוח דומה, שפורסמה בהמשך על ידי ראשי מפלגות וסיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, ימינה וגשר, קראה אף היא לריבלין להעביר את המנדט לנתניהו. מוקדם יותר היום, הודיעה יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, כי היא ממליצה להעביר לנתניהו את המנדט להרכבת הממשלה. עם זאת, גם לאחר הצטרפותה הרשמית לבלוק הימין-חרדים, לנתניהו חסרים 2 קולות כדי להקים ממשלת ימין – אופציה שבשלב זה אינה מעשית, לאור סירובם של חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, שהקימו את סיעת "דרך ארץ", לתמוך בממשלה צרה. בקשת הליכוד להעביר את המנדט לידי נתניהו נועדה להשיג שליטה בוועדה המסדרת, כך שגנץ – המכהן כיו"ר הכנסת – לא יוכל לקדם את החוקים הפרסונליים, שימנעו מנתניהו להמשיך ולכהן ראש ממשלה.

ריבלין דחה בצהריים את בקשתו של גנץ לקבל ארכה של שבועיים להרכבת ממשלה. עם זאת, הוא הבהיר כי אין בכוונתו להעביר את המנדט לנתניהו, וכי עם פקיעת המנדט, מחר בחצות, הוא יחזור לכנסת. בהודעה מבית הנשיא נמסר, כי ריבלין "קיבל החלטה זו לאחר ששוחח גם עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שלא אישר כי השניים קרובים לחתימה על הסכם שיוביל לממשלת אחדות". 

בבית הנשיא הוסיפו, כי "והיה ולא יחתמו השניים על הסכם עד מחר בחצות, ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת, ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם. למועמד המוסכם יינתנו 14 יום להרכיב ממשלה. במידה ובזמן שנותר עד תום התקופה הראשונה שניתנה לגנץ להרכבת ממשלה, ישתנו הנסיבות ויבואו הצדדים אל הנשיא בבקשה להארכת התקופה על מנת לסייע בידם להגיע להסכם, ישקול זאת הנשיא שנית".

בכחול לבן הגיבו על הודעת הנשיא ואמרו: "מאמצי ההגעה לאחדות נמשכים גם בשעה זו על ידי צוותי המשא ומתן, במטרה להשלים את נספחי החקיקה הנדרשים להסכם שגובש כבר בשבוע שעבר. הבהרנו לליכוד, כי לא נאפשר כל פגיעה בשלטון החוק ובעקרונות היסוד אותם הצגנו. גנץ אמר לנתניהו בשיחתם, כי הוא מחויב להסכמות ביניהם ונכון לקדם אותן בכל מקום ובכל שעה, לאחר שתושלם העבודה על נספחי החקיקה, בכדי להקים ממשלת חירום לאומית כפי שעם ישראל רוצה וצריך".

תגיות:הליכודראובן ריבליןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה