חדשות יהדות

ברוך דיין האמת: הרב בקשי דורון זצ"ל נפטר מנגיף הקורונה

הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון, שנדבק בנגיף הקורונה, הלך לעולמו והוא בן 79 שנים. הלוויית הראשון לציון זצ״ל תתקים מחר בבית הלוויות הספרדי בגבעת שאול בשעה 10:30. גדולי ישראל ישתתפו בהלוויה, ביחד עם משפחת הרב. לבקשת המשטרה והמשפחה, הציבור מתבקש שלא להגיע להלוויה ולשמור על כללי משרד הבריאות

  • י"ח ניסן התש"פ
הרב בקשי דורון זצ"ל (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)הרב בקשי דורון זצ"ל (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
אא

הראשון לציון והרב הראשי לשעבר, הרב אליהו בקשי דורון, הלך הערב (ראשון) לעולמו והוא בן 79 שנים.

הרב זצ"ל חלה בנגיף הקורונה ואושפז ביום שלישי שעבר במחלקת הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. מצבו של הרב, שסבל ממחלות רקע מורכבות, הידרדר במהלך היום, והוא הורדם והונשם. למרות מאמצי החייאה רבים, נאלצו הרופאים לקבוע את פטירתו.

מבית החולים שערי צדק נמסר: "הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל, נפטר בדקות האחרונות במחלקה לחולי קורונה במרכז הרפואי שערי צדק. הרב  אושפז לפני מספר ימים לאחר שאובחן כחיובי לקורונה. מצבו של הרב, שסבל ממחלות רקע מורכבות, הדרדר במהלך היום, ולמרות מאמצי החייאה רבים בשעה האחרונה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אנו משתתפי בצער משפחתו ותלמידיו הרבים בארץ ובעולם".

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, ספד לרב הראשי לשעבר הרב אליהו בקשי דורון, שהלך לעולמו בגיל 79 לאחר שנדבק בקורונה. ''עולם הרבנות התורה וההלכה איבד את אחד מעמודי התווך שלו, הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל. אוי לו לדור שאיבד כלי חמדתו, או לה לספינה שאבד קרבניטה, המשיך את שושלת הראשונים לציון לדורותיהם, זך השכל והרעיון. זכינו להכירו עוד כאשר כיהן כראש הקיבוץ בישיבת פורת יוסף והרביץ תורה בתלמידים שהשתוקקו לקבל תורה מפיהו. שיעוריו בישיבה היו מלאים בפלפול חד, ובספריו הרבים חתר לשלב את השיטות, השיטה הליטאית בה למד בישיבת חברון, עם השיטה ההלכתית הספרדית כפי שלמד ממרן אאמו״ר זיע״א. היה מפורסם בכוחא דהיתרא כפי מסורת גדולי ספרד ולאמיתה של תורה'', כך הרב יוסף.

הרב זמיר כהן ביחד עם הרב בקשי דורון זצל, באחד ממפגשיהםהרב זמיר כהן ביחד עם הרב בקשי דורון זצל, באחד ממפגשיהם

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול,הגר"ד לאו, מסר: "יחד עם כל בית ישראל מתעטף באבל בערב הקשה הזה עם הסתלקותו לגנזי מרומים של הראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון הגדול רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל ששימש בין היתר כרב בערים בת ים וחיפה. הגר"א בקשי דורון כיהן כנשיא בית הדין הגדול ועמד בראשות מוסדות תורה רבים בהם צמחו תלמידי חכמים מופלגים.  עמד לימין רבני ודייני ישראל בעצה ותושיה. הסתלקותו הערב מותירה חלל גדול בעולם היהודי. נמשיך עם כל בית ישראל להעתיר בתפילה לבורא עולם שישלח רפואה שלמה לכל החולים ויסיר מאיתנו את המגיפה הקשה הזו".

ראש הממשלה בנימין נתניהומסר עם פטירתו של הראשון לציון, הרב אליהו בקשי-דורון זצ"ל: "אני דואב עמוקות – עם עַם ישראל כולו – על פטירתו של הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי-דורון זצ"ל. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו הנכבדה ולתלמידיו הרבים. הרב בקשי-דורון היה חוליה חשובה בשרשרת מסירת התורה של חכמי ספרד. בקיאותו המופלגת במקורות ישראל התמזגה עם מידותיו הנאצלות. הוא ניחן בנועם הליכות וקיבל במאור פנים כל אדם. הרב בקשי-דורון שימש כמורה דרך לכלל קהילות ישראל, בארץ ובעולם. פגשתי בו פעמים רבות ותמיד התרשמתי מאישיותו החמה. בעבורו תורת ישראל נחשבה כתורת חיים. תמצית דרכו הייתה תבונה, סובלנות ואהבת העם והמדינה. לדאבון הלב, הרב בקשי-דורון נדבק בנגיף הקורונה ומאמצי הרופאים להצילו לא צלחו. חבל על דאבדין. זכרו יוסיף להיות חקוק בלב עמנו".

מתנועת ש"ס נמסר: "תנועת ש״ס, ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את פטירתו של האי גברא רבא, זקן הראשונים לציון ומבכירי עולם הרבנות והדיינות בישראל, הרב הראשי לישראל לשעבר - הגאון הגדול רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל, אשר השיב הערב את נשמתו הטהורה ליוצרה לאחר שהזדכך בייסורים קשים ומרים והוא כבן פ׳ שנים. המנוח זצוק״ל קנה את חוק לימודו בישיבות הקדושות וכיהן עשרות שנים כרבם של הערים בת ים וחיפה, שם הקים עולה של תורה וחולל בהן מהפכה תורנית עצומה. בקיאותו הגדולה במכמני התורה, יחד עם מסירותו לכלל, הביאה את מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל לתמוך בו למשרת הראשון לציון והרב הראשי לישראל. במשך שנות כהונתו האדיר את מעמד הרבנות בישראל והביא את דבר ה׳ זו הלכה לכלל הציבור ופעל להאהיב שם שמיים על הבריות. העמיד תלמידים הרבה בישיבות 'בנין אב' ו'דבי אליהו' ובת"תים שהוקמו על ידו. חיבוריו התורניים העמוקים כמו שו״ת 'בניין אב', ששה כרכים בהלכה ובאגדה, זכו למקום של כבוד בכותל המזרח התורני. זכה לראות דור ישרים מבורך, צאצאים יראי ה׳ הממשיכים דרכו ברבנות ובהרבצת התורה, וכן נינים ובני נינים כ״י. מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול  לעולם התורה והרבנות, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".

מארגון זק"א נמסר: "ארגון זק"א, רבניו, מפקדיו ומתנדביו, אבלים מרה על פטירתו של מרן הראשון לציון ורבה הראשי של ישראל הגאון הרב אליהו בקשי דורון זיע"א, בתום מאבק עיקש בנגיף הקורונה. מרן זיע"א ליווה את ארגון זק"א מתחילת דרכו ולאורך שנים. הוא שימש ככתובת לשאלות ההלכתיות הקשות של הצלת חיים וכבוד המת, בתקופה הקשה של האינתיפאדה השניה בשנים 2001-2002. בהם נרצחו מעל אלף אזרחים בישראל. בהמשך הוא עמד כארי בפרץ נגד המגמה של שריפת גופות בישראל רח"ל. משנתו ותורתו ילוו את הארגון ומתנדביו לאורך כל הדרך. יהי זכרו ברוך".

 

ברכת הרב בקשי-דורון זצ"ל לצופי ערוץ הידברות, חנוכה דאשתקד:

 

תגיות:הרב אליהו בקשי דורוןתהיליםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה