חדשות בארץ

הראשון לציון, הרב בקשי דורון, יובא למנוחות ב-10:30

הרב הראשי לשעבר יובא הבוקר למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים. הרב, בן ה-79, ייטמן בהר המנוחות בחלקה הספרדית, לצד אשתו שנפטרה בשנת 2005, כשבוע לאחר שאובחן בנגיף הקורונה

הרב בקשי דורון עם הרב עובדיה יוסף ובנו, הרב יצחק, ויו"ר ש"ס דרעיהרב בקשי דורון עם הרב עובדיה יוסף ובנו, הרב יצחק, ויו"ר ש"ס דרעי
אא

הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון, יובא בשעה 10:30 (שני) למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים. הרב, בן ה-79, ייטמן בהר המנוחות בחלקה הספרדית, לצד אשתו שנפטרה בשנת 2005, לאחר שאמש הוא נפטר ממחלת הקורונה בה הוא אובחן לפני כשבוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרב הראשי לשעבר ואמר כי הוא "היה חוליה חשובה בשרשרת מסירת התורה של חכמי ספרד". נתניהו הוסיף: "בקיאותו המופלגת במקורות ישראל התמזגה עם מידותיו הנאצלות. הוא ניחן בנועם הליכות וקיבל במאור פנים כל אדם. הרב בקשי דורון שימש כמורה דרך לכלל קהילות ישראל, בארץ ובעולם". לדברי ראש הממשלה, "לדאבון הלב, הרב בקשי-דורון נדבק בנגיף הקורונה ומאמצי הרופאים להצילו לא צלחו. חבל על דאבדין. זכרו יוסיף להיות חקוק בלב עמנו".

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת בני גנץ מסר: "תנחומים מעומק הלב למשפחתו, ליקיריו ולתלמידיו של הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון. אני בטוח שמורשתו וחוכמתו ימשיכו לחיות דרך תלמידיו, ודרך ההולכים בדרכו. יהי זכרו ברוך".

הרב הראשי דוד לאו ספד גם הוא ואמר: "הוא כיהן כנשיא בית הדין הגדול ועמד בראשות מוסדות תורה רבים שבהם צמחו תלמידי חכמים מופלגים... הסתלקותו הערב מותירה חלל גדול בעולם היהודי. נמשיך עם כל בית ישראל להעתיר בתפילה לבורא עולם שישלח רפואה שלמה לכל החולים ויסיר מאיתנו את המגפה הקשה הזו".

הרב הראשי יצחק יוסף מסר: "בשנת תשנ"ג נבחר לראשון לציון הרב הראשי לישראל והוביל את מהפיכת הכשרות ברבנות הראשית, הנהיג וסידר את כלל מחלקות הרבנות מהמסד ועד הטפחות, הרבנות הראשית לישראל חייבת לו את תקומתה המחודשת בעשרות השנים האחרונות. תנחומיי למשפחתו יחד עם כל בית ישראל אשר אבלים את לכתו".

הרב בקשי דורון נולד בירושלים לאביו בן-ציון, יליד ארץ ישראל, ולטובה, ילידת חלב שבסוריה. בצעירותו למד בישיבת הדרום, ובהמשך בישיבת חברון ובכולל קול יעקב. כיהן כרב ראשי בין השנים 1993-2003. קודם לכן שימש הרב הראשי של הערים בת ים וחיפה. עד לפטירתו עמד בראש מוסדות "בנין אב" ברמת שלמה ו "דבי אליהו" בבית וגן בירושלים.

תגיות:הרב אליהו בקשי דורוןגבעת שאול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה