חדשות בארץ

יעלון קורא לגנץ להתחרט: "עדיין לא מאוחר;" קנסות למפגינים נגד אשכנזי

שותפו לשעבר של גנץ בכחול לבן קרא לו "להתחרט על הטעות בניווט". המשטרה חילקה קנסות בסכומים גבוהים למפגינים נגד ח"כ אשכנזי בביתו בכפר סבא, לאחר שטענה כי הם התקהלו

גנץ ויעלון, בינואר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ויעלון, בינואר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מספר 2 ב"יש-עתיד-תלם", ח"כ משה יעלון, קרא הבוקר (שני) ליו"ר כחול לבן בני גנץ להפסיק את המגעים להקמת ממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת, לאחר שהמו"מ בין השניים התפוצץ והמנדט להרכבת הממשלה יועבר לכנסת. "לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט", כתב יעלון בטוויטר.

"בני, כבר ברור שכוונתך התמימה להתגייס לממשלת חירום פוגשת נוכלות צינית של נאשם שנמלט מספסל הנאשמים", הוסיף יעלון. "אם תסכים לדרישותיו לביצור שלטונו, ולהפיכתו לשליט מעל החוק, תמעל בשליחות שאיחדה בינינו. עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט!"

המשטרה חילקה הבוקר קנסות למפגינים מול ביתו של ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) בכפר סבא, שמחו על החלטת מפלגתו לכונן ממשלה עם נתניהו, המואשם בפלילים. הקנסות נעו בין 475 ל-5,000 שקלים, והן ניתנו, לטענת המשטרה, בשל התקהלות המפגינים. תקנות שעת החירום למאבק בנגיף הקורונה מאפשרות קיום הפגנות במרחב הציבורי, בתנאי שהמפגינים שומרים על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. בתחילת החודש הוציא מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, צו שמגביל את ההפגנות לעד עשרה מפגינים, אולם הצו מעולם לא זכה לאשרור הכנסת או הממשלה.

200 המפגינים ממחאת "הדגלים השחורים" קראו לאשכנזי "להתעורר ולהבין את מה שכל המדינה כבר הבינה - שנתניהו עושה עליו ועל גנץ סיבוב". המארגנים מסרו עוד כי "יצאנו למחאה בכוונה להגן על הדמוקרטיה הישראלית ושלטון החוק. הכוונה של אשכנזי וגנץ, להצביע בעד שנאשם בפלילים ירכיב ממשלה תהיה הרס הדמוקרטיה הישראלית. עוד לא תמה השעה, הגיע הזמן שאשכנזי וגנץ יצטרפו לשאר המחנה שמאמין בדמוקרטיה הישראלית ויפעלו למגר ממנה את השחיתות".

המפגינים תקפו את המשטרה שחילקה להם קנסות ואמרו כי "במדינה דמוקרטית תפקידה של המשטרה הוא לאפשר את זכות המחאה לאזרחים, לא לדכא באמצעות קנסות עצומים שכל מטרתם היא לדכא מחאה. לא ניכנע ונמשיך להילחם על הדמוקרטיה הישראלית".

גנץ וריבלין בבית הנשיא בירושלים, בחודש שעבר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)גנץ וריבלין בבית הנשיא בירושלים, בחודש שעבר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

אתמול הודיע לגנץ נשיא המדינה ראובן ריבלין כי לא תתאפשר לו הארכת תקופת המנדט להרכבת הממשלה שניתנה לו, וכי היא תפוג כעבור יממה – היום בחצות. לפי בית הנשיא, אם גנץ ונתניהו לא יחתמו על הסכם להקמת ממשלה עד מחר "ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם. למועמד המוסכם ינתנו 14 יום להרכיב ממשלה". בליכוד קראו לריבלין להעביר את המנדט לנתניהו, כפי שעשה בסבב הקודם בטרם העבירו לכנסת.

הנשיא צפוי להאריך את המנדט של גנץ או להעבירו לנתניהו רק בהתקיים שני תנאים: אם השניים יבקשו ביחד להאריך את התקופה לאחד מהם, או אם אחד מהם ישיג רוב מוצק של 61 ממליצים. לפי ריבלין, במידה ובזמן שנותר עד תום התקופה הראשונה שניתנה לגנץ להרכבת ממשלה, ישתנו הנסיבות ויבואו הצדדים אל הנשיא בבקשה להארכת התקופה על מנת לסייע בידם להגיע להסכם, ישקול זאת הנשיא שנית. עוד ציינו בבית הנשיא כי ההחלטה התקבלה לאחר שריבלין שוחח גם עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שלא אישר כי השניים קרובים לחתימה על הסכם שיוביל לממשלת אחדות.

תגיות:בני גנץמשה יעלוןהמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה