חדשות בארץ

בני גנץ לנתניהו: "זהו רגע האמת – או ממשלת חירום לאומית או חלילה בחירות רביעיות"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מסר הערב הצהרה לתקשורת ובה קרא לראש הממשלה נתניהו להקים יחד ממשלת חירום לאומית: "מנהיג חזק נבחן ביכולת להוביל ולא להיגרר, ויודע לעמוד מול האנשים גם במחנה שלו" אמר גנץ בנאומו

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

3 שעות לפני פקיעת המנדט שניתן לו מהנשיא להרכבת הממשלה, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מסר הערב הצהרה לתקשורת, לאחר שהמו"מ בין הצדדים הופסק והחל שוב. גנץ קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להקים יחד ממשלת חירום לאומית. "נתניהו, זהו רגע האמת שלנו. זה או ממשלת חירום לאומית או חלילה בחירות רביעיות יקרות".

גנץ פתח את דבריו הערב בפנייה לאזרחי ישראל: "מי שרואה את עצמו מנהיג את המדינה הזו ואת העם הזה חייב להוכיח שהוא יכול לעמוד כקיר פלדה מול כל לחץ, אתגר, ואיום. לפני קצת יותר משנה נכנסתי לחיים הציבוריים. הקמתי עם שותפים נוספים את כחול לבן. פעמיים נתניהו לא הצליח לבנות ממשלה. קיבלתי מכם אמון, קיבלתי מנדט, קיבלתי את הגיבוי לעשות את מה שהמדינה שלנו צריכה - ולא התקפלתי מול לחצים, גידופים או איומים משום צד".

"אחרי הבחירות האחרונות נוצרה מציאות חירום חדשה. עמדתי בפני 2 אופציות - לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, או לפעול להקמת ממשלת חירום לאומית. בחרתי לצעוד בנתיב להקמת ממשלה ולקחתי סיכונים אישיים ופוליטיים. לא רציתי שכחול לבן תתפרק, אך משחבריי בחרו לעשות זאת לא נרתעתי - והמשכתי קדימה".

גנץ התייחס בנאומו גם למצב החירום בעקבות נגיף הקורונה: "אנחנו במלחמה קשה. מספר המתים הולך וגדל, מספר המובטלים הגיע לממדי ענק ומאות אלפי משפחות מבוצרות בבונקר הביתי שלהם, בתחושת אי ודאות ופחד קיומי. בשעה הזו אף אחד לא יטיף לי על פוליטיקה ולא ינזוף בי על כך שבחרתי את טובת אזרחי המדינה על טובתי האישית", אמר גנץ והוסיף "אני אומר לכם הערב בידיים נקיות, הגענו לסיכומים. אני מקווה ועומד על כך שנממש אותם לטובת אזרחי ישראל. אין לנו דרך אחרת, זהו צו השעה. מנהיג חזק נבחן ביכולת להוביל ולא להיגרר, ויודע לעמוד מול האנשים גם במחנה שלו. נתניהו והליכוד יודעים שאנחנו שותפים הגונים, ושישנם נושאים שבהם לא נתפשר - ובראשם שמירה על שטון החוק והדמוקרטיה הישראלית".

זמן קצר לאחר הצהרתו של גנץ, נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בני, אני מחכה לך במעון ראש הממשלה בירושלים - בוא ניפגש ונחתום עוד הערב על הקמת ממשלת חירום לאומית שתציל חיים ותפעל למען אזרחי ישראל".

תגיות:חדשותבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה