חדשות בריאות

מחקר חדש בסין: נגיף הקורונה שורד גם באוויר, ברצפה ועל סוליות הנעליים

ארגוני הבריאות בעולם מבקשים לשמור על מרחק של שני מטרים מהחולים, אך מחקר חדש בסין מגלה כי הנגיף עלול להגיע למרחק גדול יותר, ואף לשרוד על סוליות הנעליים

  • כ' ניסן התש"פ
אא

ממצאים חדשים ומדאיגים המתפרסמים על ידי חוקרים סיניים, משנים את הכללים שידענו עד כה לגבי התפשטות נגיף הקורונה, והישרדותו על גבי משטחים.

על פי הממצאים שפורסמו בכתב העת למחלות זיהומיות מתפרצות Emerging Infectious Diseases (המתפרסם בחסות CDC), מתברר כי הנגיף שורד אף על הרצפה וכן על סוליות הנעליים, ולא רק על חפצים, כי שסברנו עד כה.

עוד עולה כי נגיף הקורונה יכול להגיע למרחק של עד 4 מטרים, ולא 2 מטרים כפי שפורסם עד עתה.

החוקרים הסיניים ערכו את מחקרם ביחדות לטיפול נמרץ שבבית החולים הואושנשן הנמצא בעיר ווהאן, שם כזכור התפרץ הנגיף לראשונה.

המחקר בוצע כאשר בבית החולים שהו באותה העת 39 חולי קורונה, מתוכם 15 חולים היו במצב קשה, והיתר במצב בינוני. תחילה נטלו החוקרים 'משטחים' לבדיקת קורונה מהאוויר שסביב החולים, מחפצים שהיו בחדר, מהרצפה, ואף מהבגדים והנעליים של אנשים הצוות הרפואי המטפל.

התוצאות שחזרו הדהימו את צוות החוקרים. ב-70 אחוזים מהדגימות שנלקחו מרצפת החדר שבו שהו החולים הקשים, נמצאו נגיפי קורונה. כמו כן, במחצית מסוליות הנעליים של אנשי הצוות הרפואי שנדגמו נמצאו נגיפי קורונה חיוביים.

כך גם נמצאו נגיפי קורונה בשאר המשטחים והחפצים שבהם נגעו אנשי הצוות הרפואי המטפל, ובפרט בעכברי המחשב, בפחי הזבל, בידיות הדלתות ובמעקה הבטיחות של מיטות החולים, שם נמצאו נגיפים בשיעור גבוה במיוחד.

דגימות נלקחו גם ממסכות הפה של אנשי הצוות, ומהכפפות שעל ידיהם, ואף הן נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, כמו גם קצוות שרוולי הבגדים.

עוד מצאו החוקרים כי נגיפי הקורונה נמצאים אף באוויר, בניגוד לפרסומים קודמים בנושא ששללו את ייתכנות המצאות הנגיף באוויר. רסיסי הרוק, שעליהם נישא הנגיף, נופלים בסופו של דבר על הרצפה, ומזהמים אותה.

זאת ועוד, למרות המלצות ארגוני הבריאות בעולם לשמור על מרחק של שני מטרים, גילו החוקרים כי רסיסי רוק שעליהם נמצא הנגיף, יכולים להגיע למרחק של עד ארבעה מטרים, כאמור.

תגיות:קורונהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה