חדשות בארץ

נתניהו וגנץ ייפגשו שוב בבוקר: "התקדמות משמעותית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, ייפגשו הבוקר שוב, יחד עם צוותי המשא ומתן של מפלגותיהם, לאחר שבפגישתם הלילה הושגה "התקדמות משמעותית" במגעים להקמת ממשלת חירום. לבקשתם, האריך הנשיא ראובן ריבלין את המנדט של גנץ עד ליום רביעי בחצות

גנץ ונתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, נועדו הלילה (בין שני לשלישי) בבית ראש הממשלה בירושלים. בהודעה משותפת שפרסמו הליכוד וכחול לבן בתום הפגישה, נמסר כי "חלה התקדמות משמעותית במגעים לממשלת חירום לאומית. הצדדים קבעו להיפגש שוב מחר בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן".

מוקדם יותר נענה הנשיא ראובן ריבלין לבקשה משותפת שהגישו נתניהו וגנץ, והאריך את המנדט של גנץ להרכבת הממשלה עד ליום רביעי בחצות. בבית הנשיא אמרו, כי הבקשה להארכת המנדט נמסרה "כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם".

בהצהרה לתקשורת שנשא אמש, נמנע גנץ מלשגר איומים לעבר נתניהו בקידום החוקים הפרסונליים נגדו, והבהיר מדוע חזר בו מהבטחתו במערכת הבחירות שלא להצטרף לממשלה בראשותו: "אחרי הבחירות האחרונות נוצרה מציאות חירום חדשה. עמדתי בפני 2 אופציות – לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, או לפעול להקמת ממשלת חירום לאומית. בחרתי לצעוד בנתיב להקמת ממשלה, ולקחתי סיכונים אישיים ופוליטיים. לא רציתי שכחול לבן תתפרק, אך משחבריי בחרו לעשות זאת – לא נרתעתי, והמשכתי קדימה".

"מצב החירום אילץ את כולנו לחשב מסלול מחדש", הוסיף יו"ר כחול לבן. "נתניהו הבין שאין לו יכולת למשול לבד, והוא זקוק לסיוע שלי בהתמודדות ובניהול המשבר. מצב החירום אילץ גם אותי להתפשר על הכוונה שלא לשבת עמו בממשלה אחת. מצב החירום, שנכפה על העולם כולו ועל מדינת ישראל, לא מאפשר לאף מנהיג לעצום עיניים, לאטום אוזניים ולהתעסק באגו של עצמו. אנחנו במלחמה קשה, מספר המתים הולך וגדל, מספר המובטלים הגיע למימדי ענק והוא לא מפסיק, ומאות אלפי משפחות מבוצרות בבונקר הביתי שלהם במידה מסוימת בתחושת אי ודאות ופחד קיומי. בשעה הזו אף אחד לא יטיף לי על פוליטיקה, אף אחד לא ינזוף בי על כך שבחרתי בטובת אזרחי המדינה על פני טובתי האישית".

"לפני מספר ימים הגענו נתניהו ואני לסיכום הגון. בסיכום הזה הליכוד התפשר על חלק מרצונותיו, וכן, גם אנחנו התפשרנו על חלק מרצונותינו", המשיך גנץ. "נתניהו, זהו רגע האמת שלנו. זה או ממשלת חירום לאומית – או חלילה בחירות רביעיות יקרות ומיותרות בשעת משבר".

זמן קצר לאחר דבריו של גנץ, הגיב נתניהו בטוויטר: "בני, אני מחכה לך במעון ראש הממשלה בירושלים – בוא ניפגש ונחתום עוד הערב על הקמת ממשלת חירום לאומית, שתציל חיים ותפעל למען אזרחי ישראל".

לפני תחילת פגישתם של גנץ ונתניהו, תקפו גורמים בכירים בימינה בחריפות את ראש הממשלה ואיימו בפירוק בלוק הימין: "לצערנו, מתברר שנתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל. אם זה כך, אז נגמר עידן גוש הימין. זהו סכין בגב של הציונות הדתית שהלכה עימו, ויהיה גם גט כריתות. לא ייאמן, שעם 59 מנדטים הוא ויתר על הכל לגנץ עם 17 מנדטים".

בליכוד מסרו בתגובה, כי "האמירות שנשמעות ממפלגת ימינה משוללות יסוד ונועדו לנסות ולטרפד ממשלת חירום לאומית לטובת תפקידים לבכירי ימינה. ראש הממשלה עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי, כפי שנהג תמיד, ובראשם החלת הריבונות".

תגיות:בני גנץימינהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה