חדשות בריאות

מקפידים שלא לאכול חמץ שנמכר לגוי? דייני בני ברק בפסק דין דרמטי

פסק דין דרמטי מהרב שריאל רוזנברג והרב שבח צבי רוזנבלט: השנה, תש"פ 2020 יש להקל בחמץ שנמכר לגוי לפני פסח – ולהחמיר בפיקוח נפש שלא התקהל בחנויות

  • כ"ב ניסן התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פסק דין דרמטי מבכירי הדיינים של בני ברק: הרב שריאל רוזנברג, ראב"ד בני ברק, והרב שבח צבי רוזנבלט, רבה של בני ברק, פסקו כי יש להקל בשנה זו, שנת תש"פ, בחמץ שעבר עליו הפסח ונמכר לגוי, ולהחמיר בפיקוח נפש שלא להתקהל בחנויות.

חמץ שעבר עליו הפסח אסור באכילה, גם אם נשאר ברשות היהודי בפסח בשוגג. זוהי הלכה שאין להקל בה. אך רבים מחמירים שלא לאכול גם חמץ שעבר עליו הפסח, למרות שהיה ברשותו של גוי בזמן החג. המקפידים על כך קונים רק מוצרים שתאריך הייצור שלהם לאחר הפסח

השנה, הורו הדיינים כי בשל משבר הקורונה, ניתן להקל ולקנות חמץ שנמכר קודם הפסח. כמו כן קמח שנטחן קודם הפסח ונמכר, פסקו הרבנים כי וודאי יש להקל.

הרבנים הסבירו את עמדתם, בכך שחומרה זו עלולה להוביל אנשים להתעכב בחנויות יתר על המידה ובכך יסכנו את הציבור.

בשל כך, קו המידע המופעל מדי שנה על ידי העסקן גודי סילמן, לא יפעל השנה. הקו מדווח על מוצרים אותם ניתן לקנות בלב שקט לאחר שנאפו לאחר חג הפסח, השנה הקו לא יופעל בשל ההוראה החדשה. בשיחה עם 'כיכר השבת', הסביר סילמן כי "לאור מגיפת הקורונה, השנה לא יופעל קו המידע של ידי בתי ההוראה בבני ברק, ובפרט שזה עלול לעודד יציאות חוזרות ונשנות לחנויות לבדוק האם הגיעו המוצרים שרכיביהם מאחרי פסח. ולגופו של עניין; המצב מוגדר כשעת הדחק ואפשר להקל".

תגיות:חמץ שעבר עליו הפסחנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה