חדשות בריאות

פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה: כ-7 ימים מרגע ההידבקות עד שחולה מקבל תשובה

הוועדה לנושא נגיף הקורונה בראשות ח"כ עפר שלח קיימה היום שני דיונים על סוגיית הבדיקות ועל פיקוח מחירי המסכות. נציגי משרד הבריאות בוועדה הודיעו כי במשרד מקיימים פיילוט לייצור המוני של מסיכות רב-פעמיות שיחולקו לציבור בחינם

בדיקות קורונה במחנה הפליטים שועפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בדיקות קורונה במחנה הפליטים שועפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, התייחס היום (חמישי) בדיון בוועדת הקורונה בכנסת לעיכוב בקבלת התשובות לזיהוי הנגיף, והעריך כי מעת ההידבקות בנגיף ועד לקבלת תשובה עוברים כ-7 ימים. "מרגע ההידבקות ועד שאדם מפתח מחלה יש 5 ימים שאנחנו לא יודעים שאדם חולה ואת זה לא נוכל לקצר. תוסיף לזה כ-48 שעות זמן ממוצע ותגיע להערכה של 7 ימים לקבלת תשובה", אמר גרוטו.

עוד אמר פרופ' גרוטו כי ישנו פער בזמן שלוקח מרגע שהחולה מתקשר למוקד משרד הבריאות ועד שמגיעים לביתו לבדוק, "ופער נוסף מרגע שתשובת המעבדה מתקבלת ועד שמקבלים איתות ממשרד הבריאות שיש תוצאה". לדבריו, תשובה מתקבלת בדרך כלל לאחר 48 שעות, אך לעיתים יש עיכובים, "מחשוביים ואחרים",  שגורמים להכפלת הזמן הרצוי.

ראש פינה, בשבוע שעבר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)ראש פינה, בשבוע שעבר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הוועדה לנושא נגיף הקורונה בראשות ח"כ עפר שלח קיימה היום שני דיונים על סוגיית הבדיקות ועל פיקוח מחירי המסכות. נציגי משרד הבריאות בוועדה הודיעו כי במשרד מקיימים פיילוט לייצור המוני של מסיכות רב-פעמיות שיחולקו לציבור בחינם. זאת, ברקע דבריו של יו"ר ועדת המחירים באוצר שאמר כי הגבלה של המחירים על היבואנים עלולה להביא למצב שלא יהיה כדאי לייבא מסיכות. מנהל אגף הכלכלה במשרד הבריאות טען כי "המחירים בארץ אינם גבוהים במיוחד ביחס למקומות אחרים. אנחנו עושים פיילוט לייצור המוני של מסיכות רב פעמיות במטרה לחלקן בחינם". היו"ר שלח השיב לשניים ואמר כי ההסתכלות על מחירי המסכות, החיוניות לבריאות הציבור, כאל סוגיית פיקוח המחירים בישראל יוצרת כשל חמור.

אתמול הודיע משרד הבריאות כי לראשונה מאז החל משבר הקורונה בישראל, ביומיים האחרונים נערכו יותר מ-10 אלף בדיקות קורונה ביום. בכך, עמד המשרד ביעד שהציב לפני מספר שבועות בנוגע לכמות הבדיקות שיבוצעו ביום לאיתור נשאות הנגיף. מנתונים שפרסם המשרד עולה כי אתמול בוצעו 11,501 בדיקות ושלשום בוצעו 10,401 בדיקות.

תגיות:נגיף הקורונהאיתמר גרוטומשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה