חדשות בארץ

יעלון נגד גנץ: "לא סומך עליו, הוא אינו יכול להיות ראש ממשלה"

חבר הקוקפיט לשעבר של כחול לבן, משה יעלון, מתח ביקורת נוקבת על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר כי החלטתו להיכנס למשא ומתן קואליציוני עם ראש הממשלה נתניהו מהווה "קריסה". על הסכמתו להישען על תמיכת הרשימה המשותפת בהקמת ממשלת מיעוט: "כמו ש'פיקוח נפש דוחה שבת'"

גנץ ויעלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ויעלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) תקף הערב את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר כי אינו סומך עליו: "גנץ לא יכול להיות ראש ממשלה", אמר בריאיון לחדשות 12.

יעלון ציין, כי אינו "ברוגז" עם גנץ ועם חבר הכנסת גבי  אשכנזי: "אני כועס על המהלך שלהם, אני לא מבין אותו עד עכשיו, אבל אנחנו מדברים. אני מקווה שגנץ לאט לאט מבין לאן הוא נקלע". 

"בני גנץ הוא איש ערכי", הוסיף יעלון, לשעבר מספר 3 בקוקפיט של כחול לבן. "באופן תמים, הוא חשב שהוא נכנס מתחת לאלונקה. יש כאן מגפה, אני מבין את זה, וגם יאיר לפיד הבין את זה. אבל גנץ מוצא את עצמו בפני נוכלות צינית, שכל מה שמעניין אותה זה איך נמלטים מספסל הנאשמים. נתניהו רוצה להבטיח שהוא לא יגיע לבית המשפט. זה מה שהוביל אותנו למשבר הפוליטי החמור – שלוש מערכות בחירות, ואולי גם רביעית".

"האירוע כפי שקרה מצביע על משהו שמבחינתנו לא ציפינו לו", המשיך יעלון בהתייחסו להחלטתו של גנץ לפתוח במשא ומתן קואליציוני עם הליכוד, שהביאה לפיצול בכחול לבן. "זו קריסה. אם כרגע במקום לעסוק בקורונה, גנץ נותן חסינות לנתניהו, התגברות מול בג"ץ – אין מקום לדבר על הובלה".

בתשובה לשאלה בנוגע לצבי האוזר ויועז הנדל, עמיתיו לשעבר למפלגת תל"ם שמנעו הקמת ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, הצהיר יעלון כי אינו מתחמק מאחריות: "אני בהחלט רואה בעיה בהתנהלות של האוזר והנדל, בעיקר בכך שיכולנו כבר להקים ממשלת מיעוט. תקפו אותי על זה שאנחנו מסתמכים על הערבים – היינו צריכים אותם להצבעה אחת כדי להוציא את הנאשם נתניהו מבלפור. כמו ש'פיקוח נפש דוחה שבת', היה צריך להגיד 'אנחנו מוותרים בעניין הזה', מתוך הנחה שמדינת ישראל מספיק חזקה כדי לשרוד את האיום של המשותפת על מדינה יהודית ודמוקרטית".

בתוך כך, על רקע הקיפאון במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, הודיע היום גנץ בישיבת סיעתו, כי בכוונתו – בתוקף תפקידו כיו"ר הכנסת – להפעיל אותה באופן מלא החל מיום שני הקרוב "כפי שנכון, וכפי שהתחייב עם בחירתו לתפקיד יו"ר הכנסת". בכך שיגר גנץ איום לעבר נתניהו, לפתוח בהליכים לחקיקה פרסונלית נגדו שתמנע ממנו להמשיך ולכהן כראש ממשלה בשל כתבי האישום נגדו.

כזכור, הבוקר הודיע הנשיא ראובן ריבלין כי הוא מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת, זאת לאחר שהמנדט של גנץ פקע הלילה בחצות. צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן נועדים גם הערב, בניסיון נוסף להגיע להסכמות על הקמת ממשלת חירום לאומית, אך נכון לעכשיו לא הושגה התקדמות. פגישה נוספת של נתניהו וגנץ, שהייתה אמורה להתקיים הערב, תידחה ככל הנראה בשל הדיונים שעורך ראש הממשלה בנושא משבר הקורונה.

תגיות:בני גנץמשה יעלוןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה