חדשות בריאות

ההורים: הלמידה מרחוק – "בדיחה"; המורים: לא נעבוד יותר מ- 9 ימים בחופש הגדול

על רקע חזרת הלמידה מרחוק למערכת החינוך, תקפה הנהגת ההורים הארצית את הפרויקט ותבעה לבטל את החופש הגדול בחודש יולי. הסתדרות המורים: "הלמידה מרחוק אפקטיבית. נתנו 9 ימים בחופשת הקיץ, ולא ניתן מעבר לכך"

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

הלמידה מרחוק במערכת החינוך, המושבתת בשל משבר הקורונה, חזרה היום (ראשון), לראשונה מאז חופשת הפסח, והביאה לחילופי האשמות בין הנהגת ההורים הארצית להסתדרות המורים. בעקבות הפרסומים על כוונת הממשלה להוסיף ימי לימוד במהלך החופש הגדול, הבהירה הסתדרות המורים כי לא תסכים לכך: "לא ניתן מעבר ל- 9 ימים שהוסכמו".

ברקע הסערה עומדת טענתם של ההורים, כי הלמידה מרחוק כושלת ואינה מוכיחה את עצמה. בהודעה שהוציאה הנהגת ההורים הארצית נאמר, כי "הלמידה מרחוק במתכונתה הנוכחית היא בדיחה עצובה שלא נבחנה לעומק, נראית מצוין במצגות אבל לא פרקטית בשום דרך, ומעבירה בפועל את נטל ההוראה בבית על כתפי ההורים, שצריכים גם לעבוד מהבית".

הנהגת ההורים תבעה מהממשלה ומשר החינוך, הרב רפי פרץ, להכיר בכישלון המיזם של הלמידה מרחוק, ולהפעילו במתכונת מצומצמת של פיילוט על מנת להתאים את המערכת אליו. בנוסף, דרשו ההורים לבטל את החופש הגדול בחודש יולי: "ככל שדרישתנו לא תתקבל, אנו דורשים לאפשר לחלופין, וכתנאי להמשך הלימוד מרחוק, לארגן מיידית מחשב לכל ילד. לא נסכים בשום מצב לסנקציות בגין אי רישום נוכחות של תלמידים".

בהסתדרות המורים תקפו את התוכנית הממשלתית שמוביל האוצר, שנועדה לצמצם את הלמידה מרחוק ובמקומה לחייבם להוסיף עוד ימי לימוד במהלך החופש הגדול. "הסתדרות המורים הייתה הראשונה להתגייס לסיוע במשבר הנוכחי", נאמר בהודעה מטעמה. "נכנסנו מתחת לאלונקה, ונתנו 9 ימים בחופשת הקיץ, שהשווי שלהם 450 מיליון שקלים ביום, כלומר מעל 4 מיליארד. אין אף איגוד שתרם מעצמו כל כך הרבה כסף. לעובדי ההוראה אין ימי חופשה צבורה, וכל מה שהם נותנים בא על חשבונם. עכשיו מנסה האוצר לנצל את המצב, מסית נגד עובדי ההוראה, משסה בהם את ציבור ההורים והכל במטרה לגזול מהם את חופשת הקיץ".

"עכשיו, אחרי שאנחנו נתנו למעלה מארבעה מיליארד שקל למשק, שמי שצריך יכניס את היד לכיס וישלם", הוסיפו בהסתדרות המורים. בתגובה לטענות נגד הלמידה מרחוק, הם הבהירו כי "עובדי ההוראה מיישמים את המדיניות של משרד החינוך, שהוא המעסיק שלהם. הלמידה מרחוק אפקטיבית, שומרת על קשר רציף בין תלמיד למורה ולגננת, שומרת על קשר בין הילדים עצמם, שומרת על רצף למידה ומאפשרת לייצר שגרה של ביטחון בבית".

"לא ניתן לא לאוצר ולא לבעלי אינטרסים לפגוע בלמידה מרחוק כדי לגזול מעובדי ההוראה את החופש שלהם, שמגיע להם על פי חוק. הסתדרות המורים לא תיתן מעבר ל- 9 ימים שניתנו. עובדי ההוראה לא מכייפים עכשיו. הם סגורים בבתיהם, עובדים, מלמדים ונותנים מעצמם למען כלל תלמידי ישראל", הוסיפה הסתדרות המורים.

שר החינוך מצדו אמר כי מסמך הלמידה מרחוק שהוציא משרדו מהווה "סטנדרטיזציה ומסגרת" עבור המנהלים והמורים, אך אינו חובה: "עלו טענות שהלמידה מרחוק לא מספיק רצינית, ושיש מקומות שאין בהם למידה משמעותית, ושהכל תלוי בהשקעת המורה", כתב. "בסופו של דבר, על המנהל והמורה מוטלת החובה לקחת מהלו"ז את מה שמתאים לגיל ולאופי הכיתה. אין כאן דבר שהוא חובה, כל מנהל ומורה יחליטו באיזה אופן הם נעזרים בכלים האלו".

"אני שמח שההצעה עבור החינוך המיוחד התקבלה בישיבה", הוסיף הרב פרץ בהתייחסו להחלטת הממשלה לאפשר כבר השבוע את פתיחת החינוך המיוחד, במגבלות של עד 3 ילדים בקבוצה. "ההצעה לגבי החזרה המדורגת לגילאי הגן וילדי כיתות א'-ג' כרגע לא התקבלה, ואני דוחף לכך שברגע שתהיה הקלה נוספת בהנחיות, נוכל להחזיר גם את הגיל הרך לשגרה – אבל בהחלט שגרה שונה. על אף הקושי המובן, צריך לקחת עוד קצת אוויר. יקח עוד קצת זמן, אך אנו עובדים על חזרה מדורגת כל העת".

תגיות:מערכת החינוךהרב רפי פרץנגיף הקורונהלמידה מרחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה