חדשות בריאות

נשיא המועצת: תפילה במניין – רק על פי הנחיות משרד הבריאות

נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, הדגיש כי על אף ההיתר הממשלתי לחזור ולהתפלל במניין הנערך בשטח פתוח, מי שבשל נסיבות בריאותיות מחויב להישאר בביתו – יש לו על מי לסמוך, ואפילו לכתחילה: "ותהיה תפילתו חשובה ומקובלת לפני יושב במרומים, אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להישמר על נפשותינו"

  • כ"ה ניסן התש"פ
הרב שלום כהן, תמונת ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)הרב שלום כהן, תמונת ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
אא

נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, הבהיר היום (ראשון), כי חובה על הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות בכל הנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה.

בשעות הבוקר הודיעה הממשלה על הקלות שונות במגבלות שהוטלו על הציבור –  ובכללן ההיתר לקיים מניינים בשטחים פתוחים, בהשתתפות של עד 19 מתפללים, במרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים או ממקום העבודה, וזאת תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם.

בעקבות הודעת הממשלה, נמסר מביתו של הרב: "מרן שליט"א שב ומדגיש כי גם בעניין זה על הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות, וחל איסור חמור לחרוג מהנחיות אלו".

נשיא המועצת הוסיף, כי "למרות כל ההקלות שנקבעו בדבר, מי שבנסיבות בריאותיות מחויב להישאר בביתו (מבוגר, חולה, קבוצת סיכון) ומתפלל ביחידות, יש לו על מה שיסמוך ואפילו לכתחילה, ואין לו לחוש בזה כלל. ותהיה תפילתו חשובה ומקובלת לפני יושב במרומים, אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להישמר על נפשותינו, וחמירא סכנתא מאיסורא".

עוד אמר הרב, כי "לאחר שבשולי המחנה רבו המקלים בהנחיות משרד הבריאות הניתנות מעת לעת בגין נגיף הקורונה, הננו מגלים דעתנו דעת תורה, כי חובה קדושה להישמע לכללים ולהנחיות משרד הבריאות ולמעט לצאת מפתח הבית".

בהודעה מבית הרב הובאה הגמרא במסכת בבא קמא: "תָּנֵי רַב יוֹסֵף, מַאי דִּכְתִיב (שמות יב) 'וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר'. כֵּיוָן שֶׁנִּתָּן רְשׁוּת לַמַּשְׁחִית, אֵינוֹ מַבְחִין בֵּין צַדִּיקִים לִרְשָׁעִים". עוד אומרת הגמרא שם: "תָּנוּ רַבָּנָן, דֶּבֶר בָּעִיר – כַּנֵּס רַגְלֶיךָ, שֶׁנֶּאֱמַר 'וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר', וְאוֹמֵר (ישעיה כו) 'לֵךָ עַמִּי בֹּא בַחֲדָרֶיךָ וּסְגֹר דְּלָתְךָ בַּעֲדֶךָ'". 

"ואין מזרזים אלא למזורזים", הוסיף נשיא מועצת חכמי התורה, וחתם: "וכל השומעים בקול דברי חכמים יהא שכרם גדול מן השמיים, ותבוא תפילתם לפני יושב במרומים שיחוס עם עני ואביון להחיות לב נדכאים אמן".

תגיות:הרב שלום כהןתפילה במנייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה