חדשות בארץ

שגרת קורונה: התחבורה הציבורית תתוגבר, הרכבת תמשיך לשבות

על פי הסיכומים בין משרדי הממשלה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית, הרחבת השימוש באוטובוסים תיעשה בהדרגה – בהתאם לעלייה בכמות העובדים ופתיחת מקומות העבודה כפי שתאשר הממשלה. באגד הודיעו על הרחבת התחבורה הפנים-עירונית והפרברית בכל חלקי הארץ החל ממחר בשעה 05:30 בבוקר, מ-25% פעילות שבה פעלה עד כה ל-50%

תחבורה ציבורית בירושלים, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)תחבורה ציבורית בירושלים, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במסגרת ההקלות בהגבלות על חופש התנועה ועל הפעילות במשק בניסיון לבלום את מגפת הקורונה, החל ממחר (שני) תתוגבר התחבורה הציבורית ויתווספו חלק מקווי האוטובוסים שפעילותם הושבתה לפני כחודש ומובילים למרכזי תעסוקה, מרכולים ומרכזים רפואיים. לפי המתווה החדש, שייכנס לתוקפו עם פרסומן ברשומות ועד 3 במאי, רכבת ישראל לא צפויה לשוב לפעילות.

על פי הסיכומים בין משרדי הממשלה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית, הרחבת השימוש באוטובוסים תיעשה בהדרגה – בהתאם לעלייה בכמות העובדים ופתיחת מקומות העבודה כפי שתאשר הממשלה. כך, שאם הממשלה תאשר את חזרתן של למעלה מ-30% ממצבת כוח האדם בחברות, וכן תאפשר פתיחה של חנויות נוספות, תגדל פעילות התחבורה הציבורית לכ-40%. לפי התקנות החדשות שאושרו הבוקר, ענפי התעשייה, הייצור והשירותים יוכלו לשוב למתכונת עבודה של 30% ממצבת כוח האדם או עד עשרה עובדים בו זמנית במקום העבודה, לפי הגבוה מביניהם. מגבלה זו לא תחול על מקומות עבודה ועסקים שיעמדו בכללי ה"תו הסגול" ואלו יוכלו להעסיק היקפי כוח אדם גבוהים יותר.

אוטובוסים בצפת שובתים, בשבוע שעבר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)אוטובוסים בצפת שובתים, בשבוע שעבר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

עם זאת, פעילות הקווים תתאפשר רק במתכונת שנקבעה לפני כחודש – עד לשעה 20:00 ולא בסופי שבוע (מיום חמישי בערב עד לראשון ב-05:00 בבוקר). קווים שנמצאים בביקוש מתמיד יתוגברו בהתאם לשעות העומס.

אגד הודיעה מוקדם יותר היום על הרחבת התחבורה הפנים-עירונית והפרברית בכל חלקי הארץ החל ממחר בשעה 05:30 בבוקר, מ-25% פעילות שבה פעלה עד כה ל-50%. התחבורה הבין-עירונית המהירה לא תתוגבר למעט הקווים "נושקי הרכבת" דוגמת קו 480 מת"א ארלוזורוב לירושלים, וקו 910 מת"א לחיפה, שיעבדו בתדירות של פעמיים בשעה לפחות. שאר הקווים הבין-עירוניים יפעלו רק במתכונת של קווי שירות מאספים. את כל המידע הנקודתי והעדכני ניתן יהיה למצוא באתר אגד, בכוכבית 2800 ובכוכבית 8787. בהודעה באתר החברה נמסר עוד כי "בהמשך השבוע אנו מקווים לתגבר את מספר הקווים הפעילים ואת תדירותם – כאשר הכול יעשה על פי הנחיות משרד התחבורה ומשרד הבריאות".

מטעמו של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', נמסר כי במסגרת המאמצים להחזיר את המשק לרמה מסוימת של תפקוד בשגרת קורונה, "הנחתי את אנשי אגף הרישוי במשרד התחבורה לאשר החזרה של לימודי הנהיגה והמבחנים המעשיים תחת הנחיות היגיינה קפדניות החל ממחר". לדברי השר, מדובר על 4,100 משקי בית של מורי נהיגה ועשרות אלפי תלמידים באמצע הלימודים.

תגיות:נגיף קורונהתחבורה ציבורית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה