חדשות בעולם

קנדה: 16 הרוגים לפחות במסע הרג המוני

תושב פרובינציית נובה סקוטיה שבקנדה פתח במסע ירי, שנמשך שעות ארוכות, והוביל למותם של 16 בני אדם לפחות עד שחוסל בידי כוחות משטרה. ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו: "כמדינה, ברגעים כאלו אנחנו מתאחדים כדי לתמוך זה בזה"

רכב של המשטרה הקנדית הפדרלית (תמונה: שאטרסטוק)רכב של המשטרה הקנדית הפדרלית (תמונה: שאטרסטוק)
אא

אירוע ירי המוני, שהתרחש הלילה (בין ראשון לשני) בפרובינציית נובה סקוטיה שבמזרח קנדה, הביא למותם של 16 בני אדם לפחות. מדובר במסע ההרג הקטלני ביותר בתולדות המדינה. בין ההרוגות – היידי סטיבנסון, שוטרת ששירתה במשטרה הקנדית הפדרלית במשך 23 שנים.

החשוד בירי – תושב האזור שזוהה כגבריאל וורטמן, בן 51 – לבש מדי שוטר, עובדה שהקשתה על איתורו. מסע הטבח שיזם נמשך כ- 12 שעות, במהלכן נע ברכב דומה לניידת משטרה ברחבי העיירה פורטאפיק, כ- 100 ק"מ צפונית לעיר הליפקס, בירת הפרובינציה. הוא ירה בקורבנותיו במספר זירות, עד שלבסוף אותר בתחנת דלק, וחוסל בידי כוחות משטרה. במהלך השעות הארוכות, נקראו התושבים להסתגר בבתיהם ולנעול את הדלתות. בשלב זה, הגורם שהביא את היורה לחולל את הטבח אינו ידוע. ככל הנראה, הוא לא הכיר את מרבית הנרצחים.

ראש ממשלת נובה סקוטיה, סטיבן מקניל, הגיב על הטבח ואמר כי מדובר ב"אחד ממעשי האלימות חסרי ההיגיון בתולדות המחוז". ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר בהצהרה שפרסם כי "כמדינה, ברגעים כאלו אנחנו מתאחדים כדי לתמוך זה בזה. נתאבל יחד עם משפחות הקורבנות, ונעזור להם לעבור את הזמן הקשה הזה".

"לבנו יוצא לכל מי שנפגע מהירי בנובה סקוטיה", כתב טרודו מוקדם יותר בטוויטר. "לקהילת פורטאפיק, אנו שומרים את כולכם במחשבותינו. בשמם של כל הקנדים, אני רוצה שתדעו שאנחנו כאן בשבילכם – ואנחנו נהיה כאן בשבילכם בימים ובשבועות הבאים".

תגיות:קנדהאירוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה