חדשות בארץ

נתניהו וגנץ נפגשו – עדיין לא הושג הסכם

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך השניים לא הצליחו להגיע להסכמות שיאפשרו הקמת ממשלת חירום לאומית. אחת המחלוקות המרכזיות נוגעת להרכב הוועדה למינוי שופטים. בכחול לבן מאיימים לקדם את החוקים הפרסונליים נגד נתניהו, ומנגד בליכוד מבהירים כי צעד זה יוביל לסיום המשא ומתן

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:51)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, נועדו הבוקר (שני) במעון ראש הממשלה בירושלים. הפגישה הסתיימה כעבור כשעתיים, מבלי שהושג הסכם להקמת ממשלת חירום לאומית. מהליכוד נמסר, כי "המאמצים לאחדות עדיין נמשכים מתוך כוונה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם".

אחת המחלוקות המרכזיות בין הליכוד וכחול לבן נוגעת להרכב הוועדה למינוי שופטים, ולזהותו של חבר הכנסת השני שיכהן כנציג בוועדה מטעם האופוזיציה. הפגישה בין נתניהו וגנץ התאפשרה לאחר התקדמות שהושגה בשיחות, שקיימו צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות במהלך הלילה. על אף המתח הרב וחוסר האמון בין הצדדים, בימים האחרונים שררה במערכת הפוליטית תחושה כי הפערים נסגרים בהדרגה. כאמור, הסכם סופי עדיין לא הושג.

בכחול לבן איימו, כי אם לא יושג הסכם עד היום – הם יפתחו בתהליך הפרלמנטרי לחקיקת חוקים פרסונליים, שנועדו לחסום את נתניהו מלהמשיך בכהונתו כראש ממשלה. האיום נשען על העובדה שגנץ מכהן כיו"ר הכנסת, ויו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, עומד בראש הוועדה המסדרת, ובכוחם לקדם את החקיקה.

בליכוד הבהירו, מנגד, כי אם כחול לבן יממשו את איומם לקדם את החוקים נגד נתניהו – המשא ומתן יגיע לסיומו. בכחול לבן נזהרים, ככל הנראה, שלא למתוח את החבל יותר מדי. החוקים נגד נתניהו הונחו אומנם הבוקר על שולחן הכנסת, אך על פי הדיווח של מיכאל האוזר-טוב בגלי צה"ל, הוועדה המסדרת אינה עומדת לדון בהם היום ולהעניק להם פטור מחובת הנחה – הליך חיוני מבחינת לוח הזמנים לחקיקתם, אם אכן גנץ רוצה להעבירם בתוך פחות מ- 3 שבועות. במקביל, דווח כי חברי סיעת כחול לבן הסירו את חתימתם מהחוקים הפרסונליים נגד נתניהו.

יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, הגיב בטוויטר: "או שאתה נלחם בשחיתות או שאתה חלק ממנה. בכחול לבן בחרו צד". עמיתו לסיעת יש עתיד-תל"ם, חבר הכנסת משה יעלון, כתב ברוח דומה: "לחברינו בכחול-לבן, מבין שהסרתם את שמותיכם מרשימת החוקים נגד שחיתות משרתי ציבור. אי אפשר לאחוז את המקל בשני קצותיו. או שאתם בעד שחיתות או שאתם נגד. כאן נמדדת מנהיגות. ברוכים הבאים לפוליטיקה המלוכלכת ולשחיתות של נתניהו".

יעלון – שנאם אמש בהפגנת "הדגלים השחורים" של השמאל בתל אביב, לצידם של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה – הוסיף: "בני גנץ, ראית את קהל האלפים זועק: 'אל תיתן מנדט למושחת'. אל תטעה שוב. לא נשתף איתך פעולה ב'משחק כפול', שמטרתו להכניס אותך לממשלה רעה. החוקים חשובים מדי מכדי שתשחק בהם משחק פוליטי. הדרך היחידה היא שתפסיק את המשא ומתן עם נתניהו. לא תשתמש באצבעותינו כדי להצטרף לממשלת חסינות ושחיתות".

תגיות:בני גנץבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה