חדשות בארץ

המחווה המרגשת של השוטרים לניצולי השואה: "אתם הגיבורים האמיתיים"

במהלך הטקס בבאר שבע העניק ניצב-משנה אפי שימן, מפקד התחנה של העיר, מחוות הוקרה להדסה אברמוביץ', דיירת "משען" ש-14 מדייריו נםטרו מקורונה, אשר שרדה את השואה ועלתה ארצה מרומניה ב-1948. "אתם, 140 דיירי בית אבות משען באר שבע, מתוכם 50 גיבורי השואה, אתם הגיבורים האמיתיים של העם היהודי בכלל והחברה הישראלית בפרט"

מפגן ההצדעה הבוקר מול בתי האבות והדיור המוגן ברחבי הארץ (צילום: דוברות המשטרה)מפגן ההצדעה הבוקר מול בתי האבות והדיור המוגן ברחבי הארץ (צילום: דוברות המשטרה)
אא

משטרת ישראל קיימה הבוקר (שלישי) מפגן הצדעה מיוחד לאוכלוסיית הקשישים ושורדי השואה המתגוררים בבתי האבות ברחבי הארץ, בהם בית האבות "משען" בבאר שבע ש-14 מדייריו נפטרו מנגיף הקורונה. במהלך הטקס בבאר שבע העניק ניצב-משנה אפי שימן, מפקד התחנה של העיר, מחוות הוקרה להדסה אברמוביץ', דיירת המוסד, ששרדה את השואה ועלתה ארצה מרומניה ב-1948. "בנימה אישית, אומר שבין גיבורי וגיבורות השואה והגבורה יש דיירת שהיא יקרה לי מאוד. הגברת הדסה אברמוביץ' אשר שרדה את מחנה הריכוז פוקלישה שבטרנסילבניה. הדסה היקרה, את הגיבורה האישית שלי ביום זה". טקסים דומים נערכו מול כ-180 בתי אבות ברחבי הארץ, במהלכם הצדיעו השוטרים לקשישים ולניצולי השואה.

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)

נצ"מ שימן פנה לכלל הדיירים והוסיף: "אתם, 140 דיירי בית אבות משען באר שבע, מתוכם 50 גיבורי השואה, אתם הגיבורים האמיתיים של העם היהודי בכלל והחברה הישראלית בפרט". הוא אמר כי "ביראת כבוד, יחד עם שוטריי ומפקדיי, אנו מתחייבים - לא נשכח ולא נסלח, לא בעת שגרה ולא בעתות חירום. זה המעט שנוכל לעשות למענכם. אנו מוקירים את תרומתכם לעם ולמדינה בתקופה מאתגרת זו, עת נגיף הקורונה גובה קורבנות ומפיל למשכב אזרחים לא מעטים".

אוכלוסיית הקשישים נמצאת בימים אלו במרכז המאבק בנגיף הקורונה, מבודדת מזה זמן רב מקרוביהם ובני משפחתם, ומרביתם חשים בעת זו את הבדידות והריחוק מהקהילה. לקראת השעה 10:00 התייצבו עשרות ניידות משטרה, בהן קציני ושוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב, ממול לכ-180 בתי אבות ומתחמי הדיור המוגן ברחבי הארץ בהם מתגוררת אוכלוסיית "גיל הזהב", ועמדו דום יחד עם דיירי המקום בעת צפירת הזיכרון בת שתי דקות.

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)

טרם הישמע הצפירה, כרזו השוטרים לדיירי המקום מסר מיוחד במטרה להוקיר את תרומתם למדינה ולחזק את ידיהם. "רגעים אלו היו מרגשים באופן יוצא דופן והעמיקו את תחושת הכבוד והאחווה ההדדית שבין האזרחים הוותיקים לבין אלו המגנים עליהם", אמרו במשטרה.

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, בירך על היוזמה הייחודית, ואמש בפקודת יום הזיכרון לשואה ולגבורה כתב לשוטרים כי "אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של אירוע משברי עולמי, וגם היום מתגלה החברה הישראלית במלוא עוצמתה המוסרית והערכית. שוטרי ואזרחי מדינת ישראל נחלצים לעזרת כל אדם באשר הוא. הערכים והמורשת שאנו מבקשים להנחיל כארגון הם המחויבות האישית של כל שוטר להמשך קיומה של מדינת ישראל דמוקרטית וחזקה, ושמירת כבוד האדם באשר הוא אדם".

תגיות:משטרת ישראלבתי אבותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה