חדשות בעולם

ארגון הבריאות העולמי: בוודאות – המקור לקורונה הוא בחיה ולא במעבדה

בתדרוך לתקשורת בז'נווה אמרה דוברת הארגון, פאדלה חאיב, כי "עדיין לא ברור איך הנגיף חצה את הגבול מחיות לבני אדם, אך 'ללא ספק' הייתה חיית מעבר ששימשה כמארחת לנגיף". בכך, הפריך הארגון את חשדותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שממשלו חוקר האם הנגיף דלף בשל בעיות בטיחות במעבדה בעיר ווהאן שבמרכז סין

עטלף (צילום: שאטרסטוק)עטלף (צילום: שאטרסטוק)
אא

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (שלישי) כי ממכלול הראיות שרוכזו בידיו עולה כי מקורו של נגיף הקורונה הוא בבעל חיים ושהוא לא עבר מניפולציה או נוצר במעבדה או במקום אחר. בכך, הפריך הארגון את חשדותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שממשלו חוקר האם הנגיף דלף בשל בעיות בטיחות במעבדה בעיר ווהאן שבמרכז סין, והביא למגפה עולמית בה חלו כ-2.5 מיליון בני אדם ומתו כ-170 אלף.  

בתדרוך לתקשורת בז'נווה אמרה דוברת הארגון, פאדלה חאיב, כי "עדיין לא ברור איך הנגיף חצה את הגבול מחיות לבני אדם, אך 'ללא ספק' הייתה חיית מעבר ששימשה כמארחת לנגיף". המסקנה שהובילה את ארגון הבריאות העולמי להכריז עם פרוץ המגפה בווהאן כי מקורו בעטלפים הוא מניתוח עצי המשפחה של הנגיף, שלימד על כך כי הנגיף הנוכחי (COVID-19) עבר גם כן בעטלפים שמשמשים למאגר ידוע של משפחת הקורונה. הרשויות בסין נוטות להאמין כי המעבר מבעל החי המעופף לבני האדם התרחש בשוק מאכלי ים בעיר ווהאן שבמחוז חוביי, שמלבד דגים ופירות ים נמכרו בו גם חיות נדירות למאכל. אולם, בטרם הספיקו החוקרים להשלים את חקירת מקור המחלה, מיהרו הרשויות לפנות את המקום מאדם.

בסוף השבוע הגיבה סין לדיווחים בארה"ב לפיהם בממשל האמריקני מאמינים כי נגיף הקורונה נוצר במעבדה רפואית בווהאן ולא בשוק האוכל במדינה. לפי דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליג'יאן, על אף שנדרש מחקר נוסף כדי לאמת את מקור הנגיף, לא נמצאה אף ראייה כי הווירוס הקטלני הוא מעשה ידי אדם או שמעבדה סינית פיתחה אותו. "ארגון הבריאות העולמי אמר שאין שום ראיה שמצביעה על כך שהוא נוצר במעבדה. מומחי רפואה ידועים רבים גם אישרו שלטענה שהנגיף יצא ממעבדה אין בסיס מדעי", אמר.

טראמפ (צילום: AFP)טראמפ (צילום: AFP)

ההכחשה הנמרצת הגיעה יממה אחרי שטראמפ סירב לשלול בוודאות את הדיווח כי קהילת המודיעין האמריקנית חוקרת האם נגיף הקורונה נוצר במעבדה רפואית. "אני לא רוצה לומר זאת", אמר טראמפ לשאלת עיתונאי שדרש ממנו התייחסות, "אבל אני אומר לכם שאנחנו שומעים את הסיפור הזה יותר ויותר". הוא הבהיר כי הממשל בוחן "ביסודיות" את מקור ההתפרצות המקורי של הנגיף הסיני.

בהמשך טען מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, בריאיון לערוץ השמרני "פוקס ניוז" כי השלטונות בסין לא סיפקו תשובות מלאות לסוגיית מקור הנגיף, ודרש מהממשל הסיני "להתוודות מה באמת קרה". פומפאו הוסיף כי הדרך שבה סין תוכל לשתף פעולה עם העולם - היא לתת למדענים להיכנס ולהבין איך המגפה החלה.

לפי הדיווח ברשת "פוקס ניוז" שנסמכה על מקורות עלומים, שמידת אמינותם מוטלת בספק רב, כי גורמי מודיעין אמריקניים מעריכים שמקורו של הנגיף הוא אכן במעבדה בווהאן, אך סבורים כי סין לא יצרה אותו למטרות של לוחמה ביולוגית – אלא כחלק ממאמציה להוכיח שהיא יכולה לזהות נגיפים ולהילחם בהם ברמה דומה לזו של ארה"ב, ואף יותר מכך.

תגיות:נגיף הקורונהארגון הבריאות העולמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה