חדשות בריאות

הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה בישראל: אתמול בוצעו 12,281 בדיקות קורונה

מספר הבדיקות לזיהוי המחלה עלה אתמול ל-12,281 – המספר הגבוה ביותר שנרשם בתוך יום אחד מאז פרץ הנגיף. שלשום בוצעו 9,419 בדיקות, ובשבת בוצעו 10,012 בדיקות. בכך, עומד משרד הבריאות ביעד שהציבה הממשלה, שאף הכריזה כי תבצע מדי יום 30 אלף בדיקות

תחנה ניידת לבדיקת קורונה בשכונת גאולה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)תחנה ניידת לבדיקת קורונה בשכונת גאולה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) את נתוני נגיף הקורונה בישראל בימים האחרונים, מהם עולה כי מספר הבדיקות לזיהוי המחלה עלה אתמול ל-12,281 – המספר הגבוה ביותר שנרשם בתוך יום אחד מאז פרץ הנגיף. שלשום בוצעו 9,419 בדיקות, ובשבת בוצעו 10,012 בדיקות. ביום שישי תיקן המשרד את הודעתו הראשונה ודיווח כי נערכו 10,038 בדיקות ולא 9,950.

במערכת הבריאות מאמינים כי תגבור משמעותי של מספר הבדיקות לזיהוי נשאות יאפשר בוודאות גבוהה לזרז את היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה שאליה נקלעה ישראל מזה חודש ומחצה, שכן זה יסייע להמשך המגמה החיובית המלמדת על התייצבות במספר המאובחנים החדשים, לצד הגידול במספר הבדיקות. בימים שני ושלישי בשבוע שעבר נערכו למעלה מ-10,000 בדיקות קורונה ביום, ובכך עמד המשרד לראשונה ביעד שהציבה הממשלה, שאף טענה קודם לכן כי תבצע מדי יום 30 אלף בדיקות.

מספר חולי הקורונה בארץ – לא כולל אלו שהחלימו או נפטרו, עומד היום על 9,349. מדובר בנתון הנמוך בכ-4.5% ממספר הנשאים הפעילים ביום ראשון שעבר, אז הוא עמד על 9,808. לפי נתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, מאז התפרצות הנגיף בישראל במחצית השנייה של חודש פברואר החלימו ממחלת הריאות שלה הוא גורם 4,353 ישראלים ונפטרו ממנה 181 בני אדם. אחוז התמותה בישראל עומד היום על 1.3% - הנתון ששם את ישראל במדינות (שבהן יותר מ-10 אלף חולים) ששיעור התמותה בהן הוא מהנמוכים ביותר בעולם.

מהנתונים הרשמיים עולה כי מספר המקרים המאובחנים החדשים הם ברובם מבני ברק, ירושלים, דיר אסד ובית שמש, בעוד שביישובים האחרים הגידול במספר החולים הוא נמוך מאוד ובחלקן הוא אף אפסי.

בצהריים אישרה הממשלה במשאל טלפוני את הארכת תקנות שעת חירום לחוזרים מחו"ל ולנדרשים בבידוד שאין ברשותם תנאי בידוד הולמים, עד ליום רביעי, 6 במאי. התקנות עיגנו בחוק את הנוהל שמחייב להשים כל אזרח שחוזר ממדינה זרה בבידוד באחת מהמלוניות שהוקמו לבידוד חולי קורונה.

תגיות:נגיף הקורונהבדיקות קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה