חדשות בעולם

בגלל הקורונה, הצעת חוק חדשה בארה"ב: פטור משכירות ותשלומי משכנתא - למשך שנה

תודו שאתם רוצים גם: הצעת חוק חדשה שהועלתה לאחרונה בארה"ב מתיימרת לעשות חיים קלים לאזרחים, ומציעה שלל שינויים בחוקה בגלל הקורונה - ביניהם פטור מלא מדמי שכירות ותשלומי משכנתא, למשך שנה

אא

על רקע משבר הקורונה והמצב הכלכלי הקשה שהשוק העולמי נקלע אליו - הצעת חוק מיוחדת הועלתה אתמול (ג') בסנאט של ארה"ב, ובתוכה בקשות להקלות בתשלומי שכירות ומשכנתא. 

היות והמשק סגור ברובו ועסקים רבים מושבתים - ההצעה גורסת כי לאזרחי המדינה אין יכולת כלכלית לעמוד בתשלומי השכירות והמשכנתא, ומציעה לפטור את כלל האוכלוסייה מתשלומים של שכירות ומשכנתא, לא פחות ולא יותר - למשך שנה שלימה. ומה יהא על בעלי דירות שיש להם חוזים חתומים עם השוכרים? על פי הצעת החוק, המדינה תספוג את ההפרשים, ותפצה את בעל הדירה בסכום שהוא צריך לקבל, במקום השוכר. 

הצעה זו מצטרפת להצעות חוק חדשות שהוגשו, במטרה לנסות ולמצוא פיתרון מניח את הדעת למשבר. 

בהצעה אחרת הוצע להעניק לכל אזרח אמריקאי קצבה בסך 2,000$ בכל חודש, עד לגמר המשבר. אם יעברו הצעות החוק החדשות, הן יחולו בצורה רטרואקטיבית החל מתחילת חודש אפריל. 

רוצים גם? ובכן, בארץ כבר הוצעו הצעות זהות על ידי מפלגת כחול לבן, יהדות התורה ועוד - שבהן מתבקשת המדינה לפצות את בעלי הדירות על איבוד ההכנסות מתשלומי השכירות. 

על פי הצעת החוק - המדינה תקבע את תאריך ההתחלה והסיום של תקופת החירום, ותבטל את כל תשלומי הדירה שנעשו בתקופה זו, כולל 60 יום אחריה. מי שיישא בתוצאות ויפצה את האזרחים הוא לא אחר מאשר אוצר המדינה. "אסור שמשבר הקורונה יוביל לפינוי דיירים לרחוב", כך אמר ח"כ עופר כסיף, יוזם ומוביל הצעת החוק. "זוהי אחריות המדינה לדאוג כעת מראש, לשוכרים כולם, ולבעלי הדירות אשר מתקיימים מהשכירות".

תגיות:שכירותהצעת חוקארה"בקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה