חדשות בריאות

בנט: "סגירת בתי העלמין ביום הזיכרון – החלטה קשה מנשוא, אך הכרחית"

שר הביטחון נפתלי בנט פרסם הודעה מיוחדת למשפחות השכולות, בה הסביר את ההחלטה לסגור את בתי העלמין ביום הזיכרון: "בצל מגפת הקורונה, התכנסות של מיליון וחצי אנשים בדקה אחת, בשעה אחת, מהווה סכנת נפשות של ממש"

(צילום: גילי יערי, פלאש 90)(צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום (רביעי) להחלטה הצפויה להתקבל בממשלה, שלא לאפשר הגעה לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון בשבוע הבא. "אם היינו מאפשרים זאת, זו הייתה ממש פצצת קורונה", אמר בשיחה עם כתבים.

מוקדם יותר פרסם בנט הודעה מיוחדת למשפחות השכולות. "בכל שנה פוקדים את בתי העלמין כמיליון וחצי ישראלים בשעת הצפירה", אמר. "אבל בצל מגפת הקורונה, התכנסות של מיליון וחצי אנשים בדקה אחת, בשעה אחת, מהווה סכנת נפשות של ממש. לכן אנחנו נאלצים השנה, בצער גדול, למנוע הגעה של הציבור והמשפחות לבתי העלמין ביום הזיכרון עצמו".

בנט ציין, כי המשפחות הגרעיניות בלבד יוכלו להגיע לבתי העלמין החל מהבוקר ועד יום ראשון בלבד, תוך שמירה על הנחיות הריחוק: "זאת החלטה קשה מנשוא, אבל היא הכרחית". לדבריו, ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם ראשי ארגון יד לבנים, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, הוועדה הציבורית להנצחת החללים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה הרלוונטיים.

"ב- 53 בתי העלמין הצבאיים יתקיים טקס צבאי סמלי קטן ושקט בהשתתפות קצין, מספר חיילים ורב צבאי. בלי קהל, בלי חצוצרות, בלי רמקולים, בלי מטחי כבוד. תפילת הקדיש ויזכור ייאמרו, וכך גם אותם 5-6 חיילים ישירו את שירת התקווה", הוסיף בנט. הוא הדגיש כי הטקסים המרכזיים של יום הזיכרון, הנערכים בכותל ובהר הרצל, יתקיימו בלי קהל, אולם יועברו בשידור חי בערוצים השונים.

"בלב כבד, אני המלצתי על התוכנית הזאת, וההחלטה התקבלה, אבל כשר הביטחון אני עומד מאחורי ההחלטה. היא הייתה הכרחית כדי למנוע סכנת חיים של ממש. החיים קודמים לכל, ואני מבקש שתקבלו את ההחלטה שלנו בהבנה", חתם בנט את פנייתו למשפחות השכולות.

שרי הממשלה מכונסים בשעה זו לישיבה טלפונית, במסגרתה הם צפויים לאשר את ההחלטה, שהתקבלה אמש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתום דיון בנושא, בנוגע למתווה יום הזיכרון. בנוסף לבנט, השתתפו בדיון שרי הבריאות, ביטחון הפנים והתרבות, ראש המל"ל, מ"מ מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה ומנכ"לי משרד הבריאות והביטחון. בנוגע ליום העצמאות, החליט נתניהו על הטלת סגר כללי, במתכונת דומה לזו ששררה בחג הפסח.

תגיות:יום הזיכרוןנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה