חדשות בארץ

הותר לפרסום: שב"כ סיכל פיגוע חמאס באיצטדיון טדי בירושלים

שלושה חברי חוליית חמאס, שתכננו לבצע פיגועים בירושלים ובגזרת רמאללה, נעצרו בחודש שעבר. אחד המחבלים, המחזיק בתעודת זהות ישראלית, הגיע למשחק באיצטדיון טדי כדי לבדוק את האפשרות לבצע פיגוע במקום

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 14:45)

שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, סיכל לאחרונה תשתית טרור של חמאס, שתכננה לבצע פיגועים בירושלים, בין השאר באיצטדיון טדי, וכן כנגד כוחות צה"ל באזור רמאללה ובנימין. כך הותר בצהריים (רביעי) לפרסום.

בחודש שעבר נעצרו לחקירת שב"כ 3 חברי החוליה: אחמד סג'דיה, בן 27, תושב מחנה הפליטים קלנדיה; מחמד חמאד, בן 26, תושב כפר עקב; ועומר עיד, בן 24, תושב הכפר דיר ג'ריר בבנימין, המחזיק בתעודת זהות ישראלית. ידו של סג'דיה נקטעה לפני מספר שנים במהלך ניסיונות להכנת מטען חבלה

בהודעת שב"כ צוין, כי השלושה הכירו במהלך לימודיהם באוניברסיטת ביר זית, בה פועל תא הסטודנטים המרכזי של החמאס ביהודה ושומרון, המכונה "אל-כתלה אל-אסלאמיה" (הגוש האסלאמי). מחקירתם עלה, כי הם תכננו לבצע פיגועי מטען באיצטדיון טדי בשכונת מלחה בירושלים. בחודשים האחרונים הם תכננו לבצע פיגועי מטען בהפעלה מרחוק, כנגד צירי נסיעה ועמדות של צה"ל, במספר נקודות בגזרת רמאללה. במהלך החודש שעבר ניסו חברי החוליה לבצע פיגוע מטען, כדי לפגוע בחיילי צה"ל שנכנסו לעיר לפעילות מבצעית. בנוסף התברר, כי בשנים האחרונות הם היו מעורבים במספר ניסיונות לבצע פיגועי מטען נגד כוחות צה"ל.

לצורך הוצאתם לפועל של הפיגועים, ביצעו השלושה מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין. כך, למשל, עלה מחקירתו של עיד כי בדצמבר האחרון הוא ניצל את התיעוד הישראלי בו הוא מחזיק כדי להגיע למשחק של בית"ר ירושלים באיצטדיון טדי. הוא ביקש לבחון את האפשרות לביצוע פיגוע, אך משעמד על סידורי האבטחה במקום הבין כי הדבר אינו אפשרי.

עוד עלה מן החקירה, כי שלושת חברי החוליה ניסו לייצר מטען חבלה, על פי הוראות שהורידו מאתרי אינטרנט, ואף רכשו לצורך כך חומרים כימיים, מסמרים וכלי מתכת שונים. מעצרם בוצע בטרם הצליחו להרכיב את מטען החבלה.

לדברי שב"כ, את המימון לפעילות התשתית הצבאית, בסך עשרות אלפי שקלים, קיבלו חברי החוליה מעבד אל רחמאן חמדאן, תושב שכונת עין אום שראיט ברמאללה. חמדאן, שהיה נתון בעבר במעצר מנהלי, הינו פעיל בכיר בתא הסטודנטים החמאסי של אוניברסיטת ביר זית, והיה הגורם שקישר בין חברי החוליה לארגון הטרור.

"מעצרם של השלושה, בהם עומר עיד, המחזיק בתעודת זהות ישראלית, מנע פיגוע קשה כנגד אזרחים וחיילים ישראלים, והוא מצטרף לשורת סיכולים של חוליות טרור שצמחו בקרב פעילי הכתלה באוניברסיטה זו במהלך החודשים האחרונים", אמרו בשב"כ. "סיכול זה ממחיש את המסוכנות והמוטיבציה הגבוהה של תשתיות הטרור הפועלות בגדה, להוציא לפועל פיגועים משמעותיים. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כוונות פיגוע מצד ארגוני הטרור, בדגש על חמאס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על תפיסת חוליית המחבלים: "מצדיע לשב"כ, לצה"ל ולמשטרה על סיכול הפיגוע באיצטדיון טדי. עבודה מצוינת. אנחנו ממשיכים כל הזמן להילחם בטרור – ולנצח".

תגיות:שב"כירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה