חדשות בארץ

ליברמן: "ההסכם בין הליכוד וכחול לבן – סידור עבודה לגנץ"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד וכחול לבן: "קואליציה של אופורטוניסטים, שאיבדו כל בושה". ביש עתיד ותל"ם דורשים מ"חוסן לישראל" של בני גנץ להפסיק להשתמש בשם "כחול לבן"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את ההסכם הקואליציוני שנחתם שלשום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. "מדובר בקואליציה של אופורטוניסטים, שאיבדו כל בושה", כתב בטוויטר.

"קראתי בעיון רב את ההסכם הקואליציוני, את האותיות הקטנות ואת האותיות הגדולות", הוסיף ליברמן. "זה לא יותר מאשר סידור עבודה לגנץ וחסינות לנתניהו".

בעקבות ההסכם להקמת ממשלת רוטציה בין נתניהו וגנץ, החליטו בסיעת יש עתיד-תל"ם לפעול כדי למנוע ממפלגת "חוסן לישראל" של גנץ להשתמש בשם "כחול לבן". נציג יש עתיד, חבר הכנסת בועז טופורובסקי, פנה הבוקר במכתב ליו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, בדרישה לכנס את הוועדה המסדרת – בראשה הוא עומד – כדי לדון בנושא בהקדם האפשרי.

טופורובסקי ציין, כי עורכי הדין של יש עתיד-תל"ם שיגרו בשבוע שעבר מכתב לניסנקורן. הם תבעו ממנו לאסור על "חוסן לישראל" את השימוש בשם "כחול לבן". לדבריהם, הסיבות לדרישה כוללות "חתירה מוחלטת ובגידה בערכים עליהם נבנתה כחול לבן המקורית", וכן "הסכם פוליטי נסתר ואסור" שנרקם לטענתם בין אנשי "חוסן" לחברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר, שפרשו מכחול לבן והקימו את סיעת "דרך ארץ".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף אמש בחריפות את גנץ: "אני מתנצל בפני כל מי ששכנעתי אותו בשנה האחרונה להצביע לבני גנץ וכחול לבן",  אמר בהצהרה לתקשורת. "לא האמנתי, שיגנבו את הקול שלכם ויתנו אותו לביבי. שבקול שלכם יקימו את ממשלת נתניהו החמישית".

"גנץ ואשכנזי אפילו לא העמידו פנים, שאכפת להם מהקורונה", המשיך לפיד. "כל מה שנוגע באמת במשבר – הם ברחו ממנו בבהלה גלויה. אשכנזי, שאמר שהוא 'נכנס מתחת לאלונקה', יהיה שר החוץ בזום. גנץ אמר 'הקרבתי קורבנות בפוליטיקה'. אתה שנה בפוליטיקה, אתה בדרך לקומה ה- 14 במשרד הביטחון. ראיתי קורבנות גדולים יותר".

"לא הייתה הונאה כזו בתולדות המדינה. במקום ישראל לפני הכל – הכסא לפני הכל", הוסיף יו"ר יש עתיד. "יש דבר אחד שעליו אני לא מתנצל: על זה שהצענו שינוי ותקווה. לא נוותר. אנחנו נילחם אתכם נגד הממשלה הזו בכנסת, נילחם בבתי המשפט, נילחם ברחובות ובכיכרות. מעולם לא הייתי נחוש יותר. בכל ימי חיי. יש לנו מדינה להציל, אין לנו שום כוונה לוותר".

בתגובה לדברים, אמרו בליכוד כי "במקום לגלות אחריות ולהיכנס לממשלת חירום לאומית, שפועלת להצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, יאיר לפיד העדיף להישאר באופוזיציה, לנסות לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, ולהטיף מהיציע. זמנו עבר".

תגיות:יאיר לפידאביגדור ליברמןיש עתידכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה