חדשות בארץ

הממשלה אישרה: סגר כללי ביום העצמאות, יום הזיכרון והרמדאן

על פי החלטת הממשלה, מערב יום העצמאות ב-17:00 ועד יום רביעי ב-20:00 (סיום יום העצמאות) אסור יהיה לצאת מתחומי היישובים ותבוטל התחבורה הציבורית, אך לא תהיה הגבלה על מרחק מבית המגורים

אב שכול על קבר בנו בבית עלמין צבאי ביום הזיכרון, 2019 (צילום: גילי יערי, פלאש 90)אב שכול על קבר בנו בבית עלמין צבאי ביום הזיכרון, 2019 (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

שרי הממשלה אישרו היום (רביעי) בישיבה טלפונית את הטלת הסגר כללי בכל יישובי הארץ ביום הזיכרון ויום העצמאות, לצד סגר על כלל היישובים המוסלמים ברמדאן – בדומה לסגר שהוטל בערב חג הפסח השני. במסגרת ההגבלות, שעוגנו בתקנות החירום לבלימת התפשטות הקורונה, לא תתאפשר כניסתן של משפחות שכולות לבתי עלמין ביום הזיכרון לחללי צה"ל, וסגר על היישובים יוטל לאורך יום העצמאות. מיום שלישי ב-17:00 ועד יום רביעי ב-20:00 (סיום יום העצמאות) אסור יהיה לצאת מתחומי היישובים ותבוטל התחבורה הציבורית, אך לא תהיה הגבלה על מרחק מבית המגורים.

ממחר (23 באפריל) ועד 3 במאי בין השעות 18:00 ל-3:00 לפנות בוקר, ייסגרו כל בתי העסק, להוציא בתי מרקחת, ביישובים המוסלמים, ותיאסר יציאה מהם. לדברי מועוויה כבהה, בכיר במשרד הבריאות, "הרבה נדבקים במגזר נדבקו במרכולים. יש להקפיד בתקנות לדעתי על הסופרים כי יש עליהם עומס. כאנשים רוצים לקנות לקראת הארוחה בערב. צריך לנסות לשכנע כמה שיותר חולים מאומתים שיהיו בבתי מלון כדי למנוע את הפצת המחלה". כבהה אמר הבוקר בדיון בוועדת הכנסת לענייני קורונה כי הנתון המעודד הוא שיש 25% מחלימים בחברה הערבית.

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס בצהריים להחלטת הממשלה לאסור כניסת משפחות שכולות לבתי העלמין ביום הזיכרון. "בצל מגפת הקורונה, התכנסות של מיליון וחצי אנשים בדקה אחת, בשעה אחת, מהווה סכנת נפשות של ממש. לכן, אנחנו נאלצים השנה, בצער גדול, למנוע הגעה של הציבור והמשפחות לבתי העלמין ביום הזיכרון עצמו", נימק את ההחלטה.

בנט הבהיר כי המשפחות הגרעיניות בלבד כן תוכלנה להגיע לבתי העלמין החל מהבוקר, יום רביעי בבוקר ועד יום ראשון בלילה, ובכל עת שיבחרו, תוך שמירה על כללי הריחוק המקובלים. "זאת החלטה קשה מנשוא, אבל היא הכרחית", הוסיף בנט. ב-53 בתי העלמין הצבאיים יתקיים טקס צבאי סמלי קטן ושקט בהשתתפות קצין, מספר חיילים ורב צבאי. "בלי קהל, חצוצרות, בלי רמקולים, בלי מטחי כבוד. תפילת הקדיש ויזכור יאמרו, וכך גם אותם 5-6 חיילים ישירו את שירת התקווה".

"בלב כבד, אני המלצתי על התכנית הזאת וההחלטה התקבלה, אבל כשר הביטחון אני עומד מאחורי ההחלטה. היא הייתה הכרחית כדי למנוע סכנת חיים של ממש. החיים קודמים לכל", סיכם בנט, "אני מבקש שתקבלו את ההחלטה שלנו בהבנה", אמר שר הביטחון.

סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם אמר כי פתח הבוקר מוצב שליטה עם כלל הגורמים המוסמכים כדי לאפשר למשפחות השכולות להגיע בזמנן החופשי לבתי העלמין הצבאיים, תוך הקפדה מלאה על הנחיות משרד הבריאות. בכל בית עלמין נמצאים נציגי אגף משפחות הנצחה ומורשת ונציגי צה"ל, שיסייעו למשפחות שיגיעו עד ערב יום הזיכרון. החל מיום ראשון יניחו נציגי אגף משפחות יחד עם חיילים צה"ל על כל קבר, דגלון עם סרט שחור, נר נשמה וצרור פרחים. גם הטקס הממלכתי ברחבת הכותל המערבי בערב יום הזיכרון במעמד נשיא המדינה והרמטכ"ל יתקיים ללא קהל, והוא יועבר בשידור של נאום מוקלט מראש של האישים המשתתפים. "מיד בסיום הטקס בכותל, אנחנו מזמינים את הציבור הישראלי לשירה המונית של ההמנון במרפסות בתיהם", הוסיף מועלם.

תגיות:יום העצמאותסגר כללינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה