חדשות בריאות

סאגת הבדיקות נמשכת: 10 אלף מטושים נפגמו – במד"א עצרו את הבדיקות

משרד הבריאות הנחה את קופות החולים להימנע משימוש בחלק מהמטושים לזיהוי נגיף הקורונה, בשל חשש לתקלה וזיהום בהם. על פי הערכות, מדובר בכ-10 אלף ערכות בדיקה שבהן החומר שבמבחנה משנה את צבעו

בדיקות הקורונה של מד"א בירושלים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)בדיקות הקורונה של מד"א בירושלים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הורה היום (רביעי) לקופות החולים להימנע משימוש בחלק מהמטושים לזיהוי נגיף הקורונה, בשל חשש לתקלה וזיהום בהם. על פי הערכות, מדובר בכ-10 אלף ערכות בדיקה שבהן החומר שבמבחנה משנה את צבעו. "לאור השינויים בחלק מערכות המטושים, אנו מנחים כי יש להקפיד להשתמש בערכות המטושים בייצור של תעשיות ביולוגיות ו/או נובומבד בלבד, עד אשר נעדכן אחרת", נכתב בהודעת המשרד לקופות החולים. להודעה צורפו התמונות של הערכות המאושרות ולהן צורפה ההנחיה לוודא כי "הערכות הנ"ל נשמרות בטמפרטורה שלא עולה על 25 מעלות צלזיוס".

עם זאת, בקופות החולים מעריכים שהתקלה שהתגלתה במשלוח המטושים לא השפיעה על תוצאות הבדיקות שכבר נעשו. אומנם, בחדשות 12 פורסם כי בשל ההנחיה החדשה במד"א הוחלט לעצור מיידית את כלל בדיקות הקורונה – הן במתחמי "היבדק וסע" והן בבתים.

במשרד הבריאות טרם הגיבו לדיווחים, אולם עובדי המעבדה בקופת חולים מסוימת קיבלו לאחרונה הודעה לפיה "בשיחה עם האחראי במשרד הבריאות, הסיבה שהמטושים לא היו אמורים להיות בשימוש לא נוגעת לאיכות התוצאה אלא לעניין טכני של הטיפול במטושים במעבדה (המטוש ננעץ בפקק ומקשה על הטיפול בדגימה). החומר במטוש נבדק ונמצא תקין לשימוש. שינוי הצבע הוא נושא חדש שהם לא מכירים". במכתב שפורסם ב-ynet נכתב עוד כי מהערה של אחות עירנית הסתבר שבחלק ממטושי הדיגום שבצבע ורוד-סגול, משתנה הצבע לצהוב. "בבירור עם משרד הבריאות שינוי צבע כזה הוא אינדיקציה למטוש לא תקין. אם יש ברשותכם מטושים מסוג זה, גם אם טרם שינו צבע יש להביא את המטושים ולהחליפם במטושים תקינים. אין לדגום במטושים אלו, בדגש על מטושים ששינו את צבעם", הובהר.

אתמול פרסם משרד הבריאות את נתוני הבדיקות לאבחון קורונה שנעשו בימים האחרונים בישראל, מהם עלה כי המשרד עקף את היעד של עשרת אלפים הבדיקות שהציבה לו הממשלה. ביום שני, 20 באפריל, הגיע מספר הבדיקות לשיא של 12,281. יום קודם לכן נעשו 9,419 בדיקות. גם בסוף השבוע נרשמו נתונים מעודדים: בשבת נעשו 10,012 בדיקות, וביום שישי האחרון הושלמו 10,038 נוספות.

מוקדם יותר היום אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כי "אפשר לומר שהגל הנוכחי כנראה די מיצה את עצמו". בריאיון ל-ynet סייג גרוטו את דבריו והדגיש כי "כל 200 איש חדשים ביום, זה תמיד יכול להיות פוטנציאל בערה מאוד גדול". משכך, לדבריו, "צריך לראות שאנחנו גם מכבים את זה במהירות".

תגיות:נגיף הקורונהבדיקות קורונהמשרד הבריאותמד"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה