חדשות בארץ

דרעי לנתניהו: לא מוצא הגיון שחלק מענפי המסחר עדיין סגורים

במהלך הישיבה התעורר עימות בין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לבין השרים, שגילו כי בתוך ההנחיות החדשות ליום העצמאות מסתתרות הגבלות חריפות נוספות: "לא יכול להיות שחנויות איקאה פתוחות ובתי הספר לא". בעקבות העימות, הדיון על כך הועבר בהנחיית נתניהו למחר, אחרי שבמשרד ראש הממשלה יגבשו רשימת ענפי מסחר מומלצים שיוכלו להיפתח בקרוב

דרעי ונתניהו בכנסת, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי ונתניהו בכנסת, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי ביקש היום (רביעי) בישיבת הממשלה הטלפונית לאשר פתיחת חנויות נוספות מענפי מסחר נוספים, מעבר לאלה שאושרו עד כה. לדברי דרעי, הוא "לא מוצא הגיון" בכך שחלק מענפי המסחר הורשו לפתוח חנויות בעוד שחלק אחר אולץ להישאר סגור. "צריך לקיים דיון מהיר ולשחרר כמה שיותר ענפי מסחר. אנשים חייבים לחזור ולהתפרנס".

בשל כך, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים מחר דיון בהצעתו של דרעי. לפי הודעת לשכת שר הפנים, נתניהו גם הנחה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, לגבש עד מחר רשימת ענפי מסחר מומלצים שיוכלו להיפתח בקרוב.

פתיחת חנויות בירושלים, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פתיחת חנויות בירושלים, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך הישיבה התעורר עימות בין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לבין השרים, שגילו כי בתוך ההנחיות החדשות ליום העצמאות מסתתרות הגבלות חריפות נוספות – כמו סגירת מרכזי קניות גדולים דוגמת "ביג". גם שר החינוך רפי פרץ אמר: "לא יכול להיות שחנויות איקאה פתוחות ובתי הספר לא". ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, אמר: "פתיחה רחבה מדי שתוביל לדברים לא רצויים, תגרום לסגירה אחר כך, מה שיביא לנזק גדול יותר". בעקבות העימות, הדיון על כך הועבר, כאמור, למחר.

בשירות התעסוקה מסרו כי מאז אתמול בשעה 16:00 ועד היום ב-16:00, נרשמו 10,873 דורשי עבודה. אתמול נרשמו בסה"כ 7,565 דורשי עבודה, ביום שני 5,408, וביום ראשון 8,483. לפי השירות, 3,131 מבין אלה שנרשמו כדורשי עבודה הנמצאים בחופשה ללא תשלום, דיווחו מתחילת השבוע לאתר שירות התעסוקה כי חזרו לעבוד. לפי הערכת שירות התעסוקה, ישנם אלפים נוספים שבפועל חזרו לעבודה, וטרם דיווחו על כך. בהודעה נאמר עוד כי השירות "שב ומדגיש כי על החוזרים למעגל העבודה ליידע את שירות התעסוקה על חזרתם על מנת לשמור על זכויותיהם, ולמנוע העברת דיווחים שגויים אודותיהם שעלולים לגרור חובות מול הביטוח הלאומי".

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, החליט הערב על מתן ארכה נוספת לעסקים המדווחים למע"מ בדיווח דו חודשי, וקבע כי הדיווח והתשלום עבור החודשים ינואר-פברואר ידחה פעם נוספת עד לתאריך ה-18 במאי 2020. ההחלטה על הדחיה הנוספת התקבלה במטרה להקל על המגזר העסקי בדגש על עסקים קטנים בהתמודדות עם הקשיים התזרימיים וההשלכות הכלכליות של ההגבלות שהוטלו על המשק כחלק מההתמודדות עם וירוס הקורונה.

תגיות:אריה דרעינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה