חדשות בארץ

לאחר שעיתונאי האזין לישיבת הממשלה: מנדלבליט מאיים בפתיחת חקירה פלילית

במכתב חריף ששלח היועץ המשפטי לממשלה למזכיר הממשלה הובאה התייחסות להשתתפותו של איש תקשורת בישיבת הממשלה, שהתקיימה בוועידת וידאו, ללא רשות, ותוכנה הועבר בשידור חי לכלי התקשורת שציטטו את העימות החריף בין השרים: "לא רק שאיש התקשורת לא הורד מהשיחה, אלא אף הגיב ברשת החברתית, תוך כדי הישיבה ובסמוך לאמירתך המתוארת, כדלקמן: 'לא יורד מהישיבה, גם במחיר שלום'"

היועץ מנדלבליט (צילום: פלאש 90)היועץ מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט איים הערב (רביעי) בפתיחת חקירה פלילית, ככל שתופעת ההדלפות מישיבות הממשלה תתרחב. במכתב ששלח למזכיר הממשלה צחי ברוורמן התייחס מנדלבליט להשתתפותו של כתב "כאן חדשות", מיכאל שמש, בישיבת הממשלה, שהתקיימה בוועידת וידאו ותוכנה הועבר בשידור חי לכלי התקשורת שציטטו את העימות החריף בין השרים. "בישיבות הממשלה האחרונות, שבשל נגיף קורונה התקיימו בשיחה טלפונית, התעורר חשש שמא אחד המשתתפים בישיבה, שזהותו אינה ידועה לי, אפשר לאיש תקשורת להאזין ובדרך זו למעשה להשתתף בישיבה. איש התקשורת נתן פומבי, לעתים עוד בזמן הישיבות, לתוכן מדויק שנמסר", כתב מנדלבליט.

במהלך הישיבה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו להדלפות ונזף בנוכחים. "אנחנו בישיבות ממשלה וצריך לעצור את ההדלפות. אחרי הישיבה אנחנו נחשוב על פתרון. בעידן של היום זה מאוד פשוט". ארדן הציע בתגובה: "ממליץ על טלפונים מיוחדים לישיבה". גם מזכיר הממשלה נזף בשרים ואיים להפסיקה. "בישיבת הממשלה שהתקיימה היום התעורר שוב חשש שמא איש תקשורת מאזין לישיבת הממשלה ומדווח על תוכנה בזמן אמת. בעקבות כך אמרת (זכיר הממשלה ברוורמן – א"פ), תוך כדי הישיבה, כי אתה מבקש שגורמים שאינם מורשים להאזין לישיבת הממשלה יפסיקו להאזין לה. בהמשך לדבריך לא רק שאיש התקשורת לא הורד מהשיחה, אלא אף הגיב ברשת החברתית, תוך כדי הישיבה ובסמוך לאמירתך המתוארת, כדלקמן: 'לא יורד מהישיבה, גם במחיר שלום'", ציין היועץ.

ישיבת הממשלה, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)ישיבת הממשלה, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)

העימות בממשלה פרץ לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב דרש להטיל מגבלות נוספות שהובאו לידיעת השרים רק בישיבת הממשלה, במהלכה גילו כי המשרד מבקש לסגור ביום העצמאות מתחמי קניות פתוחים. שר האוצר משה כחלון אמר: "הציבור מתפוצץ. אני  דורש לקיים דיון רציני ולטפל בפתיחת עסקים שגם כך עובדים בשחור כי הם לא יכולים להוציא חשבוניות כי אסור להם לעבוד". לדבריו, יש צורך ביותר שקיפות ובהירות לציבור, ולקיים את הדיון כמה שיותר מהר. גם השר אופיר אקוניס הגיב ואמר: "צריך לבטל את ההגבלה של הספורט ל 500 מטר. באוסטריה כבר יהיו קבוצות ספורט באחד במאי".

שר החינוך רפי פרץ אמר: "לא יכול להיות שחנויות איקאה פתוחות ובתי הספר לא". ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, הגיב לו: "פתיחה רחבה מדי שתוביל לדברים לא רצויים, תגרום לסגירה אחר כך, מה שיביא לנזק גדול יותר". בעקבות העימות, הדיון על כך הועבר למחר, אחרי שבמשרד ראש הממשלה יגבשו רשימת ענפי מסחר מומלצים שיוכלו להיפתח בקרוב.

תגיות:הדלפותאביחי מנדלבליטישיבת ממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה